H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející)
Patrick Vacík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60229 - Metodika I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
a) nabídnout celkový přehled metodických postupů výuky na ZUŠ a konzervatořích
b) popsat základní a následné metodické postupy výuky technických problematik spojených s nástrojem, tzn. tvorba tónu, výrazové prostředky, zvukové efekty
c) osvojení komunikačních a motivačních metod pro práci se žáky - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
a) vysvětlit provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění, správné využití těchto aspektů při interpretaci
b} popsat výrazové prostředky a jejich použití ve skladbách různého stylového či slohového období
c} popsat označení a využití zvukových efektů ve skladbách 20. a 21. století
d) předvést vlastní přehled o kytarové literatuře z metodického hlediska, její rozdělení pro žáky na ZUŠ, konzervatořích a vysokých hudebních školách - Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění
- Výrazové prostředky a jejich použití
- Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci
- Práce na rozvoji vlastních schopností
- Zvukové efekty
- Kytarové školy - autoři, využití v praxi na našich školách
- Literatura
- doporučená literatura
- Pujol, E.: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958
- Capponi, V. - Novák, T.: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon 1968
- Köhler, J.: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984
- Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990
- Carlevaro, A.: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001
- neurčeno
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:
- Votava, J.: Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988
- Sláma, J.: Jóga - kurzy, epa, Emil Pásek, Brno 1994
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 1/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející)
Patrick Vacík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 9:30–20:00 007
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60229 - Metodika I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
a) nabídnout celkový přehled metodických postupů výuky na ZUŠ a konzervatořích
b) popsat základní a následné metodické postupy výuky technických problematik spojených s nástrojem, tzn. tvorba tónu, výrazové prostředky, zvukové efekty
c) osvojení komunikačních a motivačních metod pro práci se žáky - Výstupy z učení
- Student po absolvování předmětu bude schopen:
a) vysvětlit provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění, správné využití těchto aspektů při interpretaci
b} popsat výrazové prostředky a jejich použití ve skladbách různého stylového či slohového období
c} popsat označení a využití zvukových efektů ve skladbách 20. a 21. století
d) předvést vlastní přehled o kytarové literatuře z metodického hlediska, její rozdělení pro žáky na ZUŠ, konzervatořích a vysokých hudebních školách - Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění
- Výrazové prostředky a jejich použití
- Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci
- Práce na rozvoji vlastních schopností
- Zvukové efekty
- Kytarové školy - autoři, využití v praxi na našich školách
- Literatura
- doporučená literatura
- Pujol, E.: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958
- Capponi, V. - Novák, T.: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon 1968
- Köhler, J.: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984
- Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990
- Carlevaro, A.: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001
- neurčeno
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:
- Votava, J.: Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988
- Sláma, J.: Jóga - kurzy, epa, Emil Pásek, Brno 1994
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Dosáhnout znalostí v metodice výuky Hry na kytaru na ZUŠ a konzervatořích k aplikaci v praxi.
- Výstupy z učení
- Znalostí v metodice výuky na ZUŠ a konzervatořích a jejich aplikace v praxi.
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- doporučená literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, Hstru:B)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Dosáhnout znalostí v metodice výuky Hry na kytaru na ZUŠ a konzervatořích k aplikaci v praxi.
- Výstupy z učení
- Znalostí v metodice výuky na ZUŠ a konzervatořích a jejich aplikace v praxi.
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- doporučená literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Dosáhnout znalostí v metodice výuky Hry na kytaru na ZUŠ a konzervatořích k aplikaci v praxi.
- Výstupy z učení
- Znalostí v metodice výuky na ZUŠ a konzervatořích a jejich aplikace v praxi.
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- doporučená literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:45–17:30 007
- Předpoklady
- uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Dosáhnout znalostí v metodice výuky Hry na kytaru na ZUŠ a konzervatořích k aplikaci v praxi.
- Výstupy z učení
- Znalostí v metodice výuky na ZUŠ a konzervatořích a jejich aplikace v praxi.
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- doporučená literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I && EVER ( H60232l Metodika II )
uzavření 2. ročníku bakalářského studia - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Dosáhnout znalostí v metodice výuky Hry na kytaru na ZUŠ a konzervatořích k aplikaci v praxi.
- Výstupy z učení
- Znalostí v metodice výuky na ZUŠ a konzervatořích a jejich aplikace v praxi.
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- doporučená literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I && EVER ( H60232l Metodika II )
uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I && EVER ( H60232l Metodika II )
uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I && EVER ( H60232l Metodika II )
uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I && EVER ( H60232l Metodika II )
uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60232z Metodika II
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD. (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60229 Metodika I
uzavření 2. ročníku bakalářského studia
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kytaru (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
Paměť; Tréma; Dýchání a koncentrace při přípravě na vystoupení a při interpretaci díla; Hygiena psychická, fyzická, duševní; Indispozice před vystoupením a způsoby jejího překonání; Příprava na vystoupení; Příprava na interpretační soutěže
- Provedení tvoření tónu a způsobů jeho barevného odstínění; Výrazové prostředky a jejich použití; Použití rozboru díla, stylu a informací o skladateli v interpretaci; Práce na rozvoji vlastních schopností; Zvukové efekty; Způsoby práce s méně nadanými a s mimořádně nadanými dětmi
- Literatura
- Jiří Köhler: Umění kytarové hry, Panton, Praha, 1984. info
- Abel Carlevaro: Schule der Gitarre, ed. Chanterelle, ECH716, Heidelberg, 2001. info
- Emilio Pujol: Dilema o tvoření tónu na kytaru, Ed.Musiciones, Madrid 1958. info
- 4Havasová, K. : Nebojte se trémy. Editio Supraphon, Praha 1990. info
- Další doplňková literatura o józe, o psychohygieně a o psychologii, např.:. info
- MUDr. Jiří Votava - Jóga očima lékařů, Avicenum Praha 1988. info
- Jiří Sláma: Jóga - kurzy, epa-Emil Pásek, Brno 1994. info
- Paramhasnsa Svámí Mahešvaránanda: Jóga v denním životě, TJ Geofyzika, Brno 1998. info
- Věra Capponi - Tomáš Novák: Sám sobě psychologem, Grada, Praha, 1992 B.M.Těplov: Psychologie hudebních schopností, Supraphon, 1968. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
- Statistika zápisu (nejnovější)