H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Štěpán Švestka (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Miloš Vacek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné ukončení předmětu H601654Nz - Interpretační seminář I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavními cíli předmětu je příprava a nácvik veřejného vystupování, které s sebou přináší řadu faktorů, které vyžadují dlouhodobou přípravu - (boj s trémou, trénink pódiové koncentrace, načasování hráčské formy k co nejlepšímu výkonu, vlivy akustiky, zvukovou vyváženost a podobně), stejně jako následná analýza živého vystoupení, která probíhá formou diskusí se studenty. Předmět navíc přináší možnosti častějšího obehrání skladeb za účelem postupného zdokonalování interpretačních kvalit.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- veřejně prezentovat své interpretační umění;
- analyzovat umělecký výkon;
- obhájit vlastní interpretační názor;
- popsat problematiku veřejného vystupování;
- navrhnout vhodnou formu zkvalitňování úrovně veřejného vystupování;
- srozumitelně sdělit své odborné názory - Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí.
- Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny.
- Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti.
- Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Repertoár je shodný je shodný se studovanou literaturou příslušné specializace
- Literatura
- doporučená literatura
- Egon Stuart Willfort: Praktische Harmonielehre für die Gitarrespieler, Verlag F.Hofmeister, Leipzig, 1927
- Skladaný, J. : Problémy vertikálnej techniky v huslovej hre. VŠMU, Bratislava 1971
- Köhler: Umění kytarové hry, Panton 1984
- Podhradská, V. - Skládaný, J. : Dejiny a literatúra huslí, diel 2. Skripta VŠMU Bratislava.
- Výukové metody
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi.
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Povinnost minimálně jednoho vystoupení za semestr.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Štěpán Švestka (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Miloš Vacek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné ukončení předmětu H601654Nz - Interpretační seminář I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavními cíli předmětu je příprava a nácvik veřejného vystupování, které s sebou přináší řadu faktorů, které vyžadují dlouhodobou přípravu - (boj s trémou, trénink pódiové koncentrace, načasování hráčské formy k co nejlepšímu výkonu, vlivy akustiky, zvukovou vyváženost a podobně), stejně jako následná analýza živého vystoupení, která probíhá formou diskusí se studenty. Předmět navíc přináší možnosti častějšího obehrání skladeb za účelem postupného zdokonalování interpretačních kvalit.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- veřejně prezentovat své interpretační umění;
- analyzovat umělecký výkon;
- obhájit vlastní interpretační názor;
- popsat problematiku veřejného vystupování;
- navrhnout vhodnou formu zkvalitňování úrovně veřejného vystupování;
- srozumitelně sdělit své odborné názory - Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí.
- Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny.
- Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti.
- Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Repertoár je shodný je shodný se studovanou literaturou příslušné specializace
- Literatura
- doporučená literatura
- Egon Stuart Willfort: Praktische Harmonielehre für die Gitarrespieler, Verlag F.Hofmeister, Leipzig, 1927
- Skladaný, J. : Problémy vertikálnej techniky v huslovej hre. VŠMU, Bratislava 1971
- Köhler: Umění kytarové hry, Panton 1984
- Podhradská, V. - Skládaný, J. : Dejiny a literatúra huslí, diel 2. Skripta VŠMU Bratislava.
- Výukové metody
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi.
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Povinnost minimálně jednoho vystoupení za semestr.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Štěpán Švestka (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Miloš Vacek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné ukončení předmětu H601654Nz - Interpretační seminář I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavními cíli předmětu je příprava a nácvik veřejného vystupování, které s sebou přináší řadu faktorů, které vyžadují dlouhodobou přípravu - (boj s trémou, trénink pódiové koncentrace, načasování hráčské formy k co nejlepšímu výkonu, vlivy akustiky, zvukovou vyváženost a podobně), stejně jako následná analýza živého vystoupení, která probíhá formou diskusí se studenty. Předmět navíc přináší možnosti častějšího obehrání skladeb za účelem postupného zdokonalování interpretačních kvalit.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- veřejně prezentovat své interpretační umění;
- analyzovat umělecký výkon;
- obhájit vlastní interpretační názor;
- popsat problematiku veřejného vystupování;
- navrhnout vhodnou formu zkvalitňování úrovně veřejného vystupování;
- srozumitelně sdělit své odborné názory - Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí.
- Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny.
- Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti.
- Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Repertoár je shodný je shodný se studovanou literaturou příslušné specializace
- Literatura
- doporučená literatura
- Egon Stuart Willfort: Praktische Harmonielehre für die Gitarrespieler, Verlag F.Hofmeister, Leipzig, 1927
- Skladaný, J. : Problémy vertikálnej techniky v huslovej hre. VŠMU, Bratislava 1971
- Köhler: Umění kytarové hry, Panton 1984
- Podhradská, V. - Skládaný, J. : Dejiny a literatúra huslí, diel 2. Skripta VŠMU Bratislava.
- Výukové metody
- Cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi.
- Metody hodnocení
- Zápočet
- Informace učitele
- Povinnost minimálně jednoho vystoupení za semestr.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Štěpán Švestka (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející)
MgA. Štěpán Švestka (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:30–13:00 108
- Předpoklady
- Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
MgA. Matěj Freml, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 S15, Po 11:00–11:45 108, Po 11:50–12:35 108, Po 11:50–12:35 S15, Po 12:40–13:25 S15, Po 12:40–13:25 108
- Předpoklady
- EVER ( H601654Nz Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 108, Po 11:00–11:45 S15, Po 11:50–12:35 S15, Po 11:50–12:35 108, Po 12:40–13:25 S15, Po 12:40–13:25 108
- Předpoklady
- EVER ( H601654Nz Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 S15, Po 11:00–11:45 108, Po 11:50–12:35 108, Po 11:50–12:35 S15, Po 12:40–13:25 S15, Po 12:40–13:25 108
- Předpoklady
- EVER ( H601654Nz Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:00–11:45 S15, Po 11:00–11:45 108, Po 11:50–12:35 108, Po 11:50–12:35 S15, Po 12:40–13:25 108, Po 12:40–13:25 S15
- Předpoklady
- EVER ( H601654Nz Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( H601654Nz Interpretační seminář I )
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na housle (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Hra na kytaru (program HF, N-HUDUM)
- Hra na violoncello (program HF, B-HUDUM)
- Hra na violu (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
H601654Nl Interpretační seminář I
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Miloš Vacek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H601654Nz Interpretační seminář I
Vysoká interpretační a analytická úroveň dle světových standartů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- V rámci interpretačního semináře se formou koncertu či poslechového semináře konfrontuje odlišné pojetí srovnávaných kompozicí. Pedagog vede studenty k poznání vlastních kladů či slabých stran vlastní interpretace a posiluje rozlišovací schopnosti skupiny. Přes řízenou diskusi se studenti dopracují k názoru, který se opírá o věcné poslechové vnímání a o teoretické znalosti. Výuka vede studenty ke vnímání prostoru subjektivity v rámci uměleckého procesu.
- Literatura
- nástrojový repertoár různých slohových období. info
- Výukové metody
- cvičení ve formě pravidelných veřejných vystoupení před kolektivem odborníků nebo formou poslechového semináře s odbornou řízenou diskusi
- Metody hodnocení
- zápočet po zimním a letním semestru
- Statistika zápisu (nejnovější)