H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Úspěšné absolvování předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III, a procvičit je při praktickém nastudování náročnějších sólových skladeb pro bicí nástroje, využívajících jejich většího množství a rozmanitosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• poučeně interpretovat sólové skladby pro bicí nástroje, náročnější z hlediska technické obtížnosti a množství a rozmanitosti použitých nástrojů,
• detailně diferencovat zvukové odstíny využíváním nejrůznějších druhů paliček,
• vytvořit jednodušší zcela speciální hudební nástroj, vyžadovaný partiturou skladby, nebo zvolený na základě vlastního originálního názoru na interpretaci kompozice.
Syllabus (in Czech)
  • Vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant).
  • Hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů.
  • Instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb.
  • Možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - jako např. N. J. Živković: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea Sippersfeld); I. Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris) - nebo kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - např. I. Láng: Percussion Music (Editio Musica Budapest); H. U. Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig Köln); P. Norgaard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); P. Norgaard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); E. Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de); I. Xenakis: Psappha (Salabert Paris).
Literature
    recommended literature
  • EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci I, II. JAMU, Brno, 1997, 2000.
  • SLABÝ, Zdeněk a Petr SLABÝ. Svět jiné hudby. Volvox Globator, Praha, 2002.
  • DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
  • BLADES, James. Percussion Instruments and their History. London, Faber and Faber, 1975.
  • BECK, John. Encyclopedia of Percussion. Garland Publishing N. Y., 1995.
  • KOTEK, Miroslav. Bicí nástroje. Panton Praha, 1983.
  • FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Grada, Praha, 1996.
  • MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
    not specified
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné přednesové skladby.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 11:50–13:25 113
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Úspěšné absolvování předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III, a procvičit je při praktickém nastudování náročnějších sólových skladeb pro bicí nástroje, využívajících jejich většího množství a rozmanitosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• poučeně interpretovat sólové skladby pro bicí nástroje, náročnější z hlediska technické obtížnosti a množství a rozmanitosti použitých nástrojů,
• detailně diferencovat zvukové odstíny využíváním nejrůznějších druhů paliček,
• vytvořit jednodušší zcela speciální hudební nástroj, vyžadovaný partiturou skladby, nebo zvolený na základě vlastního originálního názoru na interpretaci kompozice.
Syllabus (in Czech)
  • Vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant).
  • Hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů.
  • Instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb.
  • Možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - jako např. N. J. Živković: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea Sippersfeld); I. Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris) - nebo kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - např. I. Láng: Percussion Music (Editio Musica Budapest); H. U. Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig Köln); P. Norgaard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); P. Norgaard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); E. Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de); I. Xenakis: Psappha (Salabert Paris).
Literature
    recommended literature
  • EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci I, II. JAMU, Brno, 1997, 2000.
  • SLABÝ, Zdeněk a Petr SLABÝ. Svět jiné hudby. Volvox Globator, Praha, 2002.
  • DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
  • BLADES, James. Percussion Instruments and their History. London, Faber and Faber, 1975.
  • BECK, John. Encyclopedia of Percussion. Garland Publishing N. Y., 1995.
  • KOTEK, Miroslav. Bicí nástroje. Panton Praha, 1983.
  • FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Grada, Praha, 1996.
  • MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
    not specified
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet. Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné přednesové skladby.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2023
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2022
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2021
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2020
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 10:10–10:55 S19, Tue 11:00–11:45 S19
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2019
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–9:15 S19
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2018
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–9:15 S19
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2017
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–9:15 S19
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2016
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–9:15 S19
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2015
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( H60156Az New Music Performance III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60156Al New Music Performance III

Faculty of Music
Summer 2014
Extent and Intensity
0/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Percussion Instruments Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H60156Az New Music Performance III
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • ZIMNÍ SEMESTR
    - běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
    - netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).

    LETNÍ SEMESTR
    - vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
    - hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
    - instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
    - možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
Literature
  • Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
  • Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
  • Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
  • Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
  • Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
  • Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
  • Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
  • Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
  • Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
  • Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
  • Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.