H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Řezníček
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60122z Hudební režie I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšiřování a prohloubení znalostí, získaných v zimním semestru, tzn. co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie. V letním semestru se student naučí pořizovat záznamy hudebních děl (příprava na natáčení „v terénu“, příprava a natáčení ve studiu) a seznámí se s celým nahrávacím řetězcem a procesem masteringu (práce ve střižně na střihovém software ProTools).
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit záznam hudebního díla v rozhlasovém studiu i v jiných prostorách,
• vytvořit záznam koncertu s přenosovým vozem a přenosovým zařízením,
• vyjmenovat a charakterizovat prvky analogového a digitálního nahrávacího řetězce a jejich specifika z pohledu hudebního režiséra,
popsat nosiče zvukového záznamu a způsob evidence záběrů, jejich sestřih a navazování,
• vytvořit finální zvukovou nahrávku – master tape – a její dokumentaci.
Syllabus (in Czech)
  • Zachycení a definování odlišností v nahrávce proti notovému záznamu (zjevné chyby v notách, intonaci, rytmu, souhře, dynamice).
  • Posouzení a případné opravy nedostatků v interpretaci, zejména po stránce stavby skladby, dynamiky, rozvržení tempa atd.
  • Režijní práce při studiové nahrávce, vytipování a nalezení vhodného místa pro případný střih z hlediska možností interpreta a při sledování všech výše uvedených parametrů s ohledem na proveditelnost a úspěšnost střihu.
  • Práce se střihovým softwarem, praktická „kompletace“ natočeného materiálu z nahrávacího studia.
  • Účast na nahrávacím procesu, příprava natáčení, volba rozmístění mikrofonů, nastavení zvukového mixu - zhodnocení reálných zvukových podmínek a tvorba „ideálního“ zvuku.
  • Rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku.
  • Orientace v různých formách zápisu hudebního díla, různých hudebních stylů a žánrů.
  • Záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením.
  • Nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam.
  • Nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování. Sestavení finálního produktu - master tape.
  • Sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list.
Literature
  • ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha, 1. vydání, 2009, ISBN 978-80-7331-161-2.
  • VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2000. 80-86253-05-8.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Hromadná výuka. Součástí výuky je praxe v nahrávacím studiu.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a předvedení dovedností, týkajících se práce hudebního režiséra.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Řezníček
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60122z Hudební režie I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšiřování a prohloubení znalostí, získaných v zimním semestru, tzn. co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie. V letním semestru se student naučí pořizovat záznamy hudebních děl (příprava na natáčení „v terénu“, příprava a natáčení ve studiu) a seznámí se s celým nahrávacím řetězcem a procesem masteringu (práce ve střižně na střihovém software ProTools).
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit záznam hudebního díla v rozhlasovém studiu i v jiných prostorách,
• vytvořit záznam koncertu s přenosovým vozem a přenosovým zařízením,
• vyjmenovat a charakterizovat prvky analogového a digitálního nahrávacího řetězce a jejich specifika z pohledu hudebního režiséra,
popsat nosiče zvukového záznamu a způsob evidence záběrů, jejich sestřih a navazování,
• vytvořit finální zvukovou nahrávku – master tape – a její dokumentaci.
Syllabus (in Czech)
  • Zachycení a definování odlišností v nahrávce proti notovému záznamu (zjevné chyby v notách, intonaci, rytmu, souhře, dynamice).
  • Posouzení a případné opravy nedostatků v interpretaci, zejména po stránce stavby skladby, dynamiky, rozvržení tempa atd.
  • Režijní práce při studiové nahrávce, vytipování a nalezení vhodného místa pro případný střih z hlediska možností interpreta a při sledování všech výše uvedených parametrů s ohledem na proveditelnost a úspěšnost střihu.
  • Práce se střihovým softwarem, praktická „kompletace“ natočeného materiálu z nahrávacího studia.
  • Účast na nahrávacím procesu, příprava natáčení, volba rozmístění mikrofonů, nastavení zvukového mixu - zhodnocení reálných zvukových podmínek a tvorba „ideálního“ zvuku.
  • Rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku.
  • Orientace v různých formách zápisu hudebního díla, různých hudebních stylů a žánrů.
  • Záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením.
  • Nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam.
  • Nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování. Sestavení finálního produktu - master tape.
  • Sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list.
Literature
  • ŠÍP, Ladislav. Nahrávání a reprodukovaná hudba. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1961.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební zvuk. Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, Praha, 1. vydání, 2009, ISBN 978-80-7331-161-2.
  • VLACHÝ, Václav. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2000. 80-86253-05-8.
  • RYCHLÍK, Jan a kol. Moderní instrumentace, vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1968.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Hromadná výuka. Součástí výuky je praxe v nahrávacím studiu.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocení bude uděleno za ústní nebo písemné přezkoušení získaných znalostí a předvedení dovedností, týkajících se práce hudebního režiséra.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Conducting and Opera Directing Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2022
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2021
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování 3. ročníku studia.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2019
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H60122z Music Direction I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2018
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H60122z Music Direction I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2017
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H60122z Music Direction I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H60122z Music Direction I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2015
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( H60122z Music Direction I )
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

H60122l Music Direction I

Faculty of Music
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Petr Řezníček (lecturer)
Guaranteed by
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
H60122z Music Direction I
Úspěšně vykonané přijímací řízení do navazujícího magisterského stupně studia
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
- získání základních znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým vybavením pro činnost hudebního režiséra, osvojení práce hudebního režiséra v nahrávacím procesu

Syllabus (in Czech)
  • Získání základního, co možná nejkomplexnějšího vhledu do problematiky hudební režie.

    - rozlišování komponentů hudebního záznamu, barva nástrojů, dynamická kontinuita, jednota tempa jednotlivých záběrů, kontinuita celku
    - orientace v různých formách zápisu hudebního díla ,různých hudebních stylů a žánrů
    - práce v týmu, hudební režisér, zvukový mistr, interpret, exaktní vyjadřování problémů v zájmu vzájemné komunikace,
    - psychologické aspekty práce hudebního režiséra, způsoby komunikace s interpretem, odhad výkonnostního maxima,
    - pořízení záznamů hudebních děl v rozhlasovém studiu a v mimo studiových akustických prostorách
    - záznam koncertů s přenosovým vozem a s digitálním přenosovým zařízením
    - nahrávací řetězec - analogový, digitální, dvoustopý a vícestopý záznam
    - nosiče záznamu, evidence záběrů, sestřih, navazování
    - sestavení finálního produktu - master tape
    - sestavení finálního dokumentu - mastering order, křestní list
Literature
  • Syrový, V.: Akustická typologie přirozených zdrojů hudebních signálů, AMU, Praha 2000. info
  • Špelda, A.: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
Teaching methods (in Czech)
Osvojení si praktických dovedností v nahrávacím studiu
Assessment methods (in Czech)
Zápočet, zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)