H60109KOz Hra na nástroj III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (cvičící)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. MgA. Miloslav Jelínek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60104KOl - Hra na nástroj II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Student intenzivně rozvíjí své technické a hudební dovednosti. Na konkrétních, náročných skladbách je student veden ke stylové interpretaci sólového repertoáru. Repertoár je zaměřen na přípravu absolventského projektu a současně je směřován na přípravu pro výběrová řízení nebo interpretační soutěže.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen věnovat se samostatné odborné činnosti a vykonávat povolání ve vysoce konkurenčním prostředí.
Osvojení náročných a praktických dovedností, uplatní zejména v povolání pedagoga ZUŠ a hráče symfonických nebo operních orchestrů. - Osnova
- Rozvoj uměleckých a technických schopností, prohlubování samostatnosti interpretačního úsudku.
- Příprava absolventského recitálu.
- Učební osnova obsahuje repertoár z různého slohového období a může obsahovat následující skladby:
- Simandl F.: Gradus ad parnasum
- Gajdoš M. Preludium a fuga a moll
- Mengoli A.: Etudy
- Fryba H.: Suita ve starém slohu
- Bach J. S.: Violoncellové suity (transkripce)
- Sperger J. M.: Jeden z koncertů
- Repertoár na absolventský recitál v minimální délce 60 minut. Vaňhal J. K.: Koncert D dur
- Hoffmeister F. A.: Koncert D dur č. 2
- Bottesini G.: Beatrice di Tenda - virtuózní fantazie
- Glier R.: Preludium a Scherzo
- Bottesini G.: Koncert h moll
- Literatura
- doporučená literatura
- Planyavsky, A.: Geschichte des Kontrabasses. Tutzing 1970
- Bortlíček .: Dějiny a literatura kontrabasu, Brno 1984
- Kment, J.: Nejhlubší z rodu smyčců. Praha 1988
- Rakov, L.: Otechestvennoe kontrabasovoe iskusstvo XX veka. Moskva 1993
- Výukové metody
- 2 individuální lekce týdně, kontrolovaná samostatná příprava, vystoupení na semináři
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Náplň 3. ročníku:
Příprava absolventského recitálu.
Dramaturgicky vyvážený program ze skladeb různých slohových období v minimální délce 60 minut. Hra zpaměti je podmínkou, pouze sonáty většího rozsahu a skladby soudobé je možno hrát z not. Případná komorní hra (trio, kvarteto apod.) může být zařazena pouze nad rámec dané studijní povinnosti.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60109KOz Hra na nástroj III
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (cvičící)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. MgA. Miloslav Jelínek
Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60104KOl - Hra na nástroj II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Cíle předmětu
- Student intenzivně rozvíjí své technické a hudební dovednosti. Na konkrétních, náročných skladbách je student veden ke stylové interpretaci sólového repertoáru. Repertoár je zaměřen na přípravu absolventského projektu a současně je směřován na přípravu pro výběrová řízení nebo interpretační soutěže.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen věnovat se samostatné odborné činnosti a vykonávat povolání ve vysoce konkurenčním prostředí.
Osvojení náročných a praktických dovedností, uplatní zejména v povolání pedagoga ZUŠ a hráče symfonických nebo operních orchestrů. - Osnova
- Rozvoj uměleckých a technických schopností, prohlubování samostatnosti interpretačního úsudku.
- Příprava absolventského recitálu.
- Učební osnova obsahuje repertoár z různého slohového období a může obsahovat následující skladby:
- Simandl F.: Gradus ad parnasum
- Gajdoš M. Preludium a fuga a moll
- Mengoli A.: Etudy
- Fryba H.: Suita ve starém slohu
- Bach J. S.: Violoncellové suity (transkripce)
- Sperger J. M.: Jeden z koncertů
- Repertoár na absolventský recitál v minimální délce 60 minut. Vaňhal J. K.: Koncert D dur
- Hoffmeister F. A.: Koncert D dur č. 2
- Bottesini G.: Beatrice di Tenda - virtuózní fantazie
- Glier R.: Preludium a Scherzo
- Bottesini G.: Koncert h moll
- Literatura
- doporučená literatura
- Planyavsky, A.: Geschichte des Kontrabasses. Tutzing 1970
- Bortlíček .: Dějiny a literatura kontrabasu, Brno 1984
- Kment, J.: Nejhlubší z rodu smyčců. Praha 1988
- Rakov, L.: Otechestvennoe kontrabasovoe iskusstvo XX veka. Moskva 1993
- Výukové metody
- 2 individuální lekce týdně, kontrolovaná samostatná příprava, vystoupení na semináři
- Metody hodnocení
- Zápočet, SZZ
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Náplň 3. ročníku:
Příprava absolventského recitálu.
Dramaturgicky vyvážený program ze skladeb různých slohových období v minimální délce 60 minut. Hra zpaměti je podmínkou, pouze sonáty většího rozsahu a skladby soudobé je možno hrát z not. Případná komorní hra (trio, kvarteto apod.) může být zařazena pouze nad rámec dané studijní povinnosti.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, Hstru:B)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:00 203
- Předpoklady
- Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Hra na kontrabas (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2018
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II && EVER( H60109KOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
MgA. Marek Švestka, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II && EVER( H60109KOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2016
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II && EVER( H60109KOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II && EVER( H60109KOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II && EVER( H60109KOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
H60109KOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2013
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Miloslav Jelínek (přednášející)
- Garance
- Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra strunných nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104KOz Hra na nástroj II
Absolvování předmětu Hra na nástroj II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hra na kontrabas (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
Výběr vhodných skladeb pro bakalářský projekt, s akcentem na individuální projev každého jednotlivce.
Melodické nástroje -
U sólově zaměřených hráčů výběr z virtuóznějších skladeb (výběr ze skladeb N. J. Živkoviće: Fluctus, Ultimatum I - Musica Europea, Ilijaš - Gertel Verlag; skladby z okruhu kolem L. H. Stevense - Keyboard Percussion Publ., transkripce).
U hráčů orientujících se na soudobou hudbu možnost interpretace nových skladeb studentů a pedagogů katedry kompozice.
U univerzálněji zaměřených hráčů důraz na pestrost výběru repertoáru, navíc nutnost posilovat schopnost hry z listu (důležité pro možnou budoucí hru v orchestru), např. P. Boona: Rhythmical Articulation for the Bass Clef Instruments.
Malý buben -
U hráčů zaměřených na malý buben, pomoc při výběru vhodné absoloventské skladby, přičemž bude přihlíženo zejména k osobitosti projevu.
Dotváření herního přednesu a individuality studenta v dané oblasti jeho zájmu.
U zájemců o orchestrální hru studium hry z listu.
Studijní materiál: dle vlastního výběru.
Tympány -
Dosažení maximální úrovně hry na čtyři až pět tympánů interpretací cvičení a etud vysoké technické náročnosti, v různých dynamických stupních a tempech, se zaměřením na zvukovou - hudební kvalitu projevu.
Výběr sólové skladby pro bakalářský koncert v letním semestru, její rozbor a postupná příprava s důrazem na osobitý přínos studenta dané kompozici, např.: A. Lepak: Thirty-Two Solos for Timpani (Windsor Music Publications); A.Lepak - Fifty Master Etudes for Timpani (Windsor Music Publications); W. Thärichen - Koncert fűr Pauken und Orchester, op.34 (Bote & Bock); W. Kraft - Variations for King George for solo timpani; N. J. Živković - Cadenza for Timpani; K. Stockhauzen - Schlagtrio für Klavier und 2x3 Pauken Nr.1/3; B. Bartók - Sonata for Two Pianos & Percussion; E. Carter - Eight Pieces for Four Timpani
Studijní materiál: H. Knauer: Paukenschule (Friedrich Hofmeister)
E. Keune: Ein Schulwerk - Pauken (VEB Deutscher Verlag fűr Musik Leipzig)
Peters, Mitchel: Fundamental Method for Timpani (Alfred Publishing Co., Inc.)
Firth, Vic: The Solo Timpanist (Carl Fischer)
LETNÍ SEMESTR
Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry - podle individuálního směřování, s důrazem na co nejlepší prezentaci daného studenta, dále pečlivý výběr prostředí pro projekt (vhodná akustika, dostatek prostoru na pódiu a míst pro publikum atd.).
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů, hudebních škol a institucí.
Podmínkou k udělení zápočtu je vytvoření:
1. vlastní přelaďovací etudy pro čtyři tympány v délce min. 32 taktů
2. vlastní kompozice pro malý buben
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Repertoár z různého slohového období by měl obsahovat minimálně jedno dílo koncertantního typu. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet, SZZ
- Statistika zápisu (nejnovější)