H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Monika Bucharová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Operní režie (program HF, OpRez)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Výstupy z učení
- Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky. - Osnova
- Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
- Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
- Základy asertivního jednání.
- Vyjednávání, hledání win-win řešení.
- Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
- Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
- Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
- Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
- doporučená literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
- TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
- LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
- MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
- SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
- KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
- PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
- ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
- BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY:
Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další. - Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.
Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Monika Bucharová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každé sudé pondělí 15:10–17:35 209
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, OpRez)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Výstupy z učení
- Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky. - Osnova
- Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
- Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
- Základy asertivního jednání.
- Vyjednávání, hledání win-win řešení.
- Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
- Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
- Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
- Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
- doporučená literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
- TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
- LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
- MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
- SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
- KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
- PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
- ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
- BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY:
Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další. - Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.
Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 10:10–11:45 006
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, OpRez)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Výstupy z učení
- Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky. - Osnova
- Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
- Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
- Základy asertivního jednání.
- Vyjednávání, hledání win-win řešení.
- Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
- Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
- Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
- Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
- doporučená literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
- TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
- LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
- MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
- SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
- KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
- CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
- APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
- PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
- ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
- BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
- KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY:
Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další. - Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.
Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 8:30–10:05 006
- Předpoklady
- Úspěšně absolvovaný předmět H51129 Základy manažerské psychologie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zpětná vazba. Koučink.
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Základy asertivního jednání.
Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
Sociální potřeby (model SCARF).
Vyjednávání, hledání win-win řešení.
Skupinové metody řešení problémů.
Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
- Zpětná vazba. Koučink.
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 10:10–11:50 209
- Předpoklady
- H51129 Základy manažerské psychologie
Úspěšně absolvovaný předmět H51129 Základy manažerské psychologie. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zpětná vazba. Koučink.
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Základy asertivního jednání.
Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
Sociální potřeby (model SCARF).
Vyjednávání, hledání win-win řešení.
Skupinové metody řešení problémů.
Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
- Zpětná vazba. Koučink.
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Čt 10:10–11:50 209
- Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební manažerství (program HF, B-HUDUM)
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zpětná vazba. Koučink.
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Základy asertivního jednání.
Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
Sociální potřeby (model SCARF).
Vyjednávání, hledání win-win řešení.
Skupinové metody řešení problémů.
Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
- Zpětná vazba. Koučink.
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zpětná vazba. Koučink.
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Základy asertivního jednání.
Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
Sociální potřeby (model SCARF).
Vyjednávání, hledání win-win řešení.
Skupinové metody řešení problémů.
Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
- Zpětná vazba. Koučink.
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
- Další komentáře
- Studijní materiály
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
- Osnova
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
- Zvládání prokrastinace.
Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- Literatura
- Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
- Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
- Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
- • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
- • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
- • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
- • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
- • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
- • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
- Metody hodnocení
- Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
- Další komentáře
- Studijní materiály
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Operní režie (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
Konflikt. Strategie řešení konfliktu. Charakteristiky správného řešení konfliktu. Důsledky neřešených pracovních konfliktů.
Životopis. Motivační dopis.
Výběrové řízení. Zásady výběrového pohovoru. Výběrové řízení formou assessment centra.
Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
Time management a zvládání prokrastinace.
- Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- Výukové metody
- Bloková výuka v podobě 4 intenzivních přednášek propojených s cvičeními.
- Metody hodnocení
- Účast na výuce, která je koncipována jako sebezkušenostní, je povinná. Maximum je absence na jednom bloku výuky. Konkrétní obsah zkoušky je sdělen v průběhu výuky.
H51130 Manažerská psychologie
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
Konflikt. Strategie řešení konfliktu. Charakteristiky správného řešení konfliktu. Důsledky neřešených pracovních konfliktů.
Životopis. Motivační dopis.
Výběrové řízení. Zásady výběrového pohovoru. Výběrové řízení formou assessment centra.
Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
Time management a zvládání prokrastinace.
- Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
- Výukové metody
- Bloková výuka v podobě 4 intenzivních přednášek propojených s cvičeními.
- Metody hodnocení
- Účast na výuce, která je koncipována jako sebezkušenostní, je povinná. Maximum je absence na jednom bloku výuky. Konkrétní obsah zkoušky je sdělen v průběhu výuky.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)