DIFA:DHAZ311 Zpěv ansámblový III - Informace o předmětu
DHAZ311 Zpěv ansámblový III
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Dagmar Klementová (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Karel Hegner
Kabinet zpěvu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Kabinet zpěvu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–13:30 302, Čt 18:00–18:45 302
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu. Předpokládá se práce se zvukovou technikou. - Výstupy z učení
- Student bude schopen udržet požadovaný melodický nebo harmonický hlas v rámci ansámblového uskupení v rytmické, frázovací a dynamické shodě. Má širší přehled o žánrovém spektru ansámblového pěveckého repertoiru a umí aplikovat získané znalosti do vlastní interpretační tvorby. Důraz je také kladen na rozvíjení improvizačních a tvůrčích schopností studentů. Student je schopen přizpůsobit svůj hlasový potenciál pro zpěv s mikrofonem či portem a spolupracovat s mistrem zvuku.
- Osnova
- Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku. Vícehlasé písně širokého žánrového rozpětí, propojení sólových a sborových výstupů. Uplatnění nastudovaného repertoiru při veřejných vystoupeních.
- Literatura
- doporučená literatura
- Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
- Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
- Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
- Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
- Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
- Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
- Výukové metody
- Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DHAZ311