DHAZ209 Theater workshop

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 302
Prerequisites (in Czech)
Absolvování: DHAL110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ201 Acting.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšiřování znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznamování s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Learning outcomes (in Czech)
Rozvinutí schopností teoretické reflexe oboru.
Rozšíření znalostí a orientace v pedagogických metodách vycházejících ze Systému K. S. Stanislavského - pracuje se především s učebnicí Declana Donnellana. Schopnost používání poznatků při sebereflexi vlastní herecké práce.
Seznámení s dalšími hereckými metodami, divadelními koncepcemi a uměleckými programy v jejich historickém kontextu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
  • Jednou z možností konkrétní náplně semináře ve třetím semestru je práce ve dvou liniích. V prvé jde o podrobné studium učebnice Declana Donnellana Herec a jeho cíl. Postupuje se formou komentovaných referátů.
  • Ve druhé studenti pomocí referátů seznamují své spolužáky se svými osobními postřehy a obsahy knih, které si vybrali z doporučené literatury. Používá se upravený seznam literatury doporučené ke Státní závěreční zkoušce z Teorií a metod herecké tvorby (přibližně sto titulů), který je pro názornost rozčleněn do čtyř kategorií: Herecké metody; Životopisy; Historické přehledy a Umělecké programy, eseje a studie.
  • Součástí semináře jsou písemné reflexe specifických oddílů výuky a reflexe celého semestru. V ak. roce 2015/16 to byl workshop s Brianem Caspe (Meisnerova technika) a studijní pobyt v Berlíně (návštěva divadelních představení).
Literature
    required literature
  • Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, písemná práce.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DHAZ209