DIFA:DAAZX43 Žonglování - Informace o předmětu
DAAZX43 Žonglování
Divadelní fakultazima 2022
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Aleš Záboj (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Kabinet pohybu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Kabinet pohybu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- DAAZX43/A: Pá 12:00–13:30 3, A. Záboj
DAAZX43/B: St 14:30–16:00 3, A. Kratochvílová, A. Záboj - Předpoklady
- Předmět je určen studentům mateřských oborů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Činoherní herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je kompenzace důsledků „jednostranné“ aplikace racionální výuky. Rozvoj schopností komunikace mezi analytickou a syntetickou (dominantní a submisivní) mozkovou hemisférou, stimulace hipokampu.
Rozvoj osobnostní zralosti prostřednictvím psychomotoriky, psychomotorických dovedností (bio-psycho-socio-spirituální zralosti člověka) – žonglování.
Individuální tréninkové prvky rozvíjí psychofyzickou zralost s akcentem na dlouhodobou koncentraci (záměrně orientovanou pozornost), smysl pro rytmus, vhodné načasování (timming), prezentaci, …
Partnerské, skupinové prvky rozvíjí vzájemné cítění, neverbální komunikaci, smysl pro rytmus a synchronizaci, smysl pro koordinovanou práci ve skupině, vyváženou prezentaci, ... - Výstupy z učení
- Zřetelný kvalitativní rozdíl mezi výchozí a výslednou úrovní sledovaných schopností, dovedností studenta, odrážející pravidelný trénink v množství hodinové dotace odpovídající přiděleným kreditům (kontaktní výuka, samostatný trénink).
Konkrétní výstupy jsou individuální. - Osnova
- Žonglování s měkkými předměty (míčky, šátky,..), Žonglování s kužely, tyčí, specifickými žonglérskými a balančními pomůckami.
- Aplikace individuálních prvků, schopností a dovedností na partnerské, týmové, skupinové variace, prezentace.
- Vzájemné partnerské žonglování.
- Literatura
- povinná literatura
- Spitzer, Manfred, 2012. Digitální demence. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
- Výukové metody
- Cvičení,
individuální tréninkový plán, metody vytváření dovedností,
samostatná práce studentů. - Metody hodnocení
- Soustavné sledování vývoje a výkonů studentů.
Zápočet na základě docházky a prezentace.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2022/DAAZX43