DFDZY05 Projekt 2

Divadelní fakulta
zima 2021
Rozsah
0/1/2. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Michal Bumbálek (cvičící)
MgA. Dalibor Buš (cvičící)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (cvičící)
MgA. Šimon Peták (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Hereckví II, semestr 3.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět má za cíl uvést do souvislosti a do herecké praxe herectví znalosti a dovednosti získané v rámci předmětu „Hereckví II“, semestr 3. Student si v rámci tohoto předmětu osvojí postup realizace inscenace či její části: koncepce ve spolupráci s dramaturgem a režisérem (pedagog ateliéru a student režie), stavba dramaturgie (pedagog ateliéru a student dramaturgie), zkoušení, spolupráce s light designerem (pedagog atelieru a student light designu) a scénografem (pedagog atelieru a student scénografie), plánovaní realizace ve spolupráci s produkční skupinou (pedagog ateliéru a student produkce) a jevištní provedení.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s diváckou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Osnova
  • Studenti ateliéru ve spolupráci se studenty z ateliérů dramaturgie a režie inscenují části nebo celou hru v žánru Commedia dell’arte pod vedením pedagogů na půdě Divadelní fakulty.
Výukové metody
Projekt, coaching a mentoring
Metody hodnocení
Bude hodnocena kvalita společné spolupráce a její reflexe, a dále proces zkoušení a získávání zkušeností z každé jednotlivé reprízy (minimálně 4 reprízy). Provedené výstupy budou zaznamenány na video a zpětně analyzovány s pedagogy, hodnocení kvality výstupu tedy bude prováděno v souvislosti s již získanými dovednostmi a vědomostmi v rámci předmětu "Herecká tvorba", semestr 3. Kritéria a postup hodnocení:
Kritéria a jejich hodnocení lze nadefinovat v závislosti na projektu.
Kvalita těchto kritérií spočívá v jejich schopnosti vyvolat přesné a přínosné připomínky pro učení studentky / studenta.
Hodnocení provedou všichni pedagogy atelieru společně. Hodnocení je stručně sepsáno podle níže definovaných bodů a je ústně prezentováno na individuální zpětné vazbě (konané pravidelně na konci každého semestru).

Výkon je hodnocené podle následujících kritérií:

A. Uvědomění si a analýza pracovního postupu
- Autor, účinkující a umělečtí spolupracovníci jsou požádáni o písemnou zprávu a analýzu procesu tvorby představení (přibližně 5 stran A4). Hodnotit se bude přesnost a správnost formulací. Tuto analýzu musí student odevzdat 15 dní před setkáním učitelů. /10

B. Herecký výkon
- Posuzujeme sugestivitu (způsob, jakým je drama sdělováno divákům). /5
- vědomé nebo integrované používání hereckých prostředků předaných během studia na JAMU. /5
- způsob, jakým byla na jevišti rozvinuta postava nebo entita/identita. /5
- způsob, jakým herec nebo herečka rozvíjeli svou entitu/identitu/postavu v průběhu hry. /5
- způsob, jakým jsou motivovány a vyjednávány vztahy s partnery na jevišti. /5

C. Dramaturgické aspekty inscenace:
- Jaká byla struktura dramaturgického postupu? Struktura první úrovně (jeden oblouk) nebo druhé úrovně (dva oblouky oddělené dramaturgickým postupem) nebo tříúrovňová struktura, tj. taková, která se rozvíjí do reflexe a je ukončena v rámci samostatné závěru. /10
- Vztah scénického díla k tématu: jak souviselo téma se scénickými prostředky. /5
- Vyvíjelo se téma během procesu tvorby a byl tento vývoj vědomě začleněn do díla? /5
- Vedlo téma ke znovuobjevení nebo alespoň přehodnocení scénických prostředků? /5

E. Režijní stránka inscenace:
- Jak spolu souvisely light design, zvuk (sound design), hudba, scéna a kostýmy? Existují nějaké nadbytečnosti nebo komplementarity? (Komplementarity ve vztahu k tématu a/nebo ve vztahu k dramaturgii scény a/nebo ve vztahu k režii?) /20

F. Vztah k publiku a Public Relation aspekt práce:
- Byla reklamní kampaň ovlivněna tématem? /5
- Mělo reklamní kampaň specifickou dramaturgii? /5
- Jak bylo publikum přijato před a po představení? (studentům se důrazně doporučuje uspořádat diskusi s publikem po čtvrtém uvedení jejich představení.) /5
- Jaké úsilí bylo vynaloženo na propagaci představení (uspořádaní reprízy)? /5

G. Specifický přístup:
- V případě specifické jevištní praxe by měla být zohledněna různá kritéria: v případě více choreografické práce, klauniáda, integrace cirkusových disciplín, stand-upu, (případně: site sepcific, devised theatre, docu theatre).
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2021/DFDZY05