DIFA:DVDZ309 Akrobacie s metodikou - Informace o předmětu
DVDZ309 Akrobacie s metodikou
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 0/2/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DVDL309 Akrobacie s metodikou )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Další rozvoj pohybových schopností a dovedností studenta při provádění základních akrobatických cvičení. Nácvik akrobatických cviků jednotlivců, dvojic a trojic. Nácvik poskytování záchrany a dopomoci při provádění jednotlivých cviků. Seznámit studenty s teoretickými znalostmi učebních postupů vybraných akrobatických cviků. Osvojení si dovednosti pedagogického vedení cvičební jednotky – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - samostatně a koordinovaně provádět akrobatické cviky a sestavy cviků - provádět akrobatické cviky ve dvojici a trojici - je schopen poskytnout a teoreticky vysvětlit zásady poskytování záchrany a dopomoci při provádění vybraných akrobatických cviků - teoretické zvládnutí učebních postupů u vybraných akrobatických cviků - vést cvičební jednotku na dané téma – metodické učební postupy vybraných akrobatických cviků
- Osnova
- 1. Akrobatické cviky a sestavy – zdokonalení jejich provedení 2. Akrobatické cviky ve dvojici a ve trojici 3. Teorie poskytování záchrany a dopomoci při provádění cviků 4. Učební postupy vybraných akrobatických cviků 5. Pedagogické vedení cvičební jednotky zaměřující se na nácvik jednotlivých prvků
- Literatura
- Čermák, Chválová, Boltíková: Záda už mne nebolí Svojtka a Vašut 1992. info
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Janda, Vl.: Vyšetřování hybnosti Avicenum 1972. info
- Knížetová V., Kos. B.: Strečink, relaxace, dýchání Olympia 1989. info
- Kopřivová J., Kopřiva, Z.: Vyrovnávací cvičení Studio pohybových aktivit Sokol Brno 1997. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Pernicová H., Bělková T., Javůrek J. a dal.: Zdravotní tělesná výchova Fortuna 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2020/DVDZ309