DIFA:DHAZ311 Zpěv ansámblový III - Course Information
DHAZ311 Zpěv ansámblový III
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:00 302, Wed 11:00–11:45 302
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Výuka ansámblového zpěvu je nedílnou součástí hudebního vzdělání studentů činoherního herectví, v praxi se s problematikou zpívání ve vícehlasém seskupení setkávají velmi často. Systematická příprava studentům zvyšuje šance pro uplatnění v divadlech, kde jsou v současné době často uváděna hudebně-dramatická díla: muzikály i činohry s výraznou hudební složkou. Významně se prohlubuje schopnost pěvecko - hereckého uchopení požadované úlohy v rámci teamové spolupráce. Student se naučí vést svůj part a zároveň adekvátně reagovat na ostatní kolegy na jevišti. Ve vyšších ročnících se předpokládá spolupráce
s kabinetem pohybu za účelem správné koordinace zpěvní a taneční složky hereckého ansámblu. Předpokládá se práce se zvukovou technikou. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude schopen udržet požadovaný melodický nebo harmonický hlas v rámci ansámblového uskupení v rytmické, frázovací a dynamické shodě. Má širší přehled o žánrovém spektru ansámblového pěveckého repertoiru a umí aplikovat získané znalosti do vlastní interpretační tvorby. Důraz je také kladen na rozvíjení improvizačních a tvůrčích schopností studentů. Student je schopen přizpůsobit svůj hlasový potenciál pro zpěv s mikrofonem či portem a spolupracovat s mistrem zvuku.
- Syllabus (in Czech)
- Rytmická a intonační cvičení, sluchová analýza, Rozvíjení a upevňování znalostí a dovedností získaných v předchozích ročnících, výuka uzpůsobená konkrétním potřebám daného ročníku. Vícehlasé písně širokého žánrového rozpětí, propojení sólových a sborových výstupů. Uplatnění nastudovaného repertoiru při veřejných vystoupeních.
- Literature
- recommended literature
- Originální notové materiály, vícehlasé transkripce písní různých žánrů,arr. Mac Huff, Kirby Shaw, Carl Strommen, Andy Back ad.,vlastní úpravy přizpůsobené požadavkům, dispozicím a potřebám studentů daného ročníku. info
- Mertl, Ivo: Abeceda pro hudebníky, Brno 1999. info
- Jelínek, Stanislav: Základní hudební pojmy, Kladno 2006. info
- Kofroň, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu, Praha: 1985. info
- Lýsek, František. Vokální intonace a rytmus. Praha :1955. info
- Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus. Praha :1979. info
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet (zápočet) na základě docházky a pokroku studenta. Klauzura v podobě veřejné předváděčky.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2020/DHAZ311