DIFA:DAAZX55 Basics of PC Work - Course Information
DAAZX55 Basics of PC Work
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Mgr. Aleš Záboj (lecturer) - Guaranteed by
- Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable of Seminar Groups
- DAAZX55/DP: Tue 12:00–12:45 304, Tue 12:45–13:30 304, A. Záboj
DAAZX55/JT: Fri 8:30–9:15 304, Fri 9:15–10:00 304, A. Záboj
DAAZX55/SC: Wed 10:15–11:00 304, Wed 11:00–11:45 304, A. Záboj
DAAZX55/VDN: Mon 16:15–17:00 304, Mon 17:00–17:45 304, T. Gruna, A. Záboj - Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen studentům mateřských oborů. Jedná se o jednosemestrální výuku zařazenou do zimního respektive letního semestru.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management focusing on production management (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je stimulace kognitivních procesů, kultivace bipolárních vědomých funkcí myšlení, cítění, vnímání, intuice s akcentací infantilní (méně strukturované, méně využívané) funkce (protipól dominantní funkce).
Zvyšování kompetencí vyplývajících z odborné orientace (studijního oboru) studenta respektive absolventa základního mateřského oboru.
Orientace v komunikačním prostoru interaktivních informačních, komunikačních, audiovizuálních a multimediálních technologií.
Aktivní přístup k individuálnímu rozvoji i týmovému užívání. Zvládnutí nebezpečí pasivního užívání informačních zdrojů a závislostí na nich. - Learning outcomes (in Czech)
- Tvorba dokumentace, případně strukturované dokumentace zahrnující textové reflexe, semestrální, ročníkové a diplomové práce. Dokumentace uměleckých výkonů s využitím interních i externích informačních zdrojů. Tvorba textových, grafických, fotografických reflexí až po dokumenty multimediálního charakteru.
Funkční a aktivní užití na škole dostupných technologií - IT a komunikačních, fotografických i audiovizuálních za účelem dokumentace uměleckých výkonů a odborných aktivit.
Konceptuální zpracování zdrojových materiálů a jejich sdílení prostřednictvím prezentačních technologií. - Syllabus (in Czech)
- Orientace v možnostech užití ve škole existujících IT a ICT (Information and Communication Technologies).
- Individuální úprava pracovního prostředí běžných IT i specializovaných pracovišť orientovaných na uměleckou tvorbu.
- Otevřené počítačové programy (open-source software) a možnosti jejich užívání.
- Základní pravidla dokumentů s grafikou, pořizování fotodokumentace, zvukových záznamů i audiovizuálních záznamů.
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů kancelářských „balíků“ (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití grafických editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití zvukových editorů (open-source software).
- Zvýšení kompetencí v praktickém užití editorů pro audiovizuální tvorbu.
- Profesionální (placené) protějšky open-source software.
- Dokumentace výukových procesů, odborných aktivit a umělecké tvorby (textová, grafická a fotografická, zvuková, s využitím AV technologií).
- Aktivní tvůrčí zpracování (postprodukce) a prezentace, archivace odborných i uměleckých aktivit.
- Literature
- required literature
- Spitzer, Manfred, 2012. Digitální demence. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
- not specified
- Otevřené informační zdroje.
Uživatelské příručky k jednotlivým aplikacím.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Assessment methods (in Czech)
- písemný test,
soustavné sledování výkonu studentů,
analýza výsledků činnosti studenta,
projekt, profesní výkon,
aktivní účast ve výuce,
kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2020/DAAZX55