DSCZX12 Stáž v divadle

Divadelní fakulta
zima 2019
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Kateřina Bláhová (přednášející)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Jana Preková (přednášející)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (přednášející)
prof. Mgr. Ján Zavarský (přednášející)
Garance
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Scénografie I.,II.,III.,Kostým I.,II.,III, Scénické technologie I.,II.,a Konstrukce kostýmu I.a II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
pochopení podstaty umělecké koncepce poznání způsobu práce v týmu proniknutí k podstatě realizace uměleckého díla poznání způsobu práce konkrétního umělce pochopení způsobu práce dané instituce inspirace jako zdroj poznání praxe hlubšího vhledu do procesu schopnost prosazení vlastních postupů podpora zkušeností provlastní uměleckou práci
Výstupy z učení
identifikace jednotlivých složek tvůrčího procesu pochopení procesu týmové práce znalost tvůrčího procesu od nápadu až po realizaci schopnost spolupráce schopnost přijetí i odmítnutí
Osnova
  • Student se podílí na celém procesu aktivně jako asistent režiséra, scénografa, kostýmního výtvarníka, nebo dílenského pracovníka. Osnova spolupráce kopíruje strukturu daného projektu: zadání čtení textu¨ analýza textu výtvarně dramaturgicko režijní koncepce projektu vizuální koncepce projektu explikace předávací porada realizace projektu premiéra hodnocení
Literatura
  • Brockett, O. G. : Dějiny divadla. Praha: Lidové noviny, 1999.
  • Pražák, Albert. Interpretace scénografického prostoru. Praha: ISV, 2003.
  • Moran, Nick, Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce, Praha: IDU, 2010.
  • Portner, Paul: Experimentální divadlo, Praha: Orbis 1965
  • Aronson, Arnold. Pohled do propasti. Eseje o scénografii. Praha: DÚ, 2007.
Výukové metody
praxe stáž,projekt, projektová výuka
Metody hodnocení
zápočet na základě doložené stáže v instituci, společnosti, či umělce
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.