DAAZX30 Grafika na PC I

Divadelní fakulta
zima 2017
Rozsah
0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DAALX30 Grafika na PC I )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
Cilem předmětu připravit studenta na zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a InDesign) a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů. Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat graf. práce na úrovni "intermediate".
Studenti mají prostor pro vlastní tvorbu.


Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Způsobilosti:
V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl.
Osnova
  • Nastavení Adobe aplikace
  • Užití nástrojů
  • Užití vrstev
  • Užití masek
  • Užití filtrů
  • Úprava rastrového obrazu
  • Export/import dokumentu
  • příprava pro tisk
Literatura
  • Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe (www.adobe.com). info
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Tisk a dokončovací práce, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2968-5
  • Dabner David: Škola grafického designu - Principy a praxe grafiky, Slovart, 2015, ISBN: 978-80-7391-894-1
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Typografie,Computer Press, 2010, ISBN: 978-80-251-2967-8
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Designové myšlení, Computer Press, 2011, ISBN: 80-251-3245-6
  • Wigan Mark: Vizuální myšlení - Umění ilustrace, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2970-8
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Formát, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2966-1
Výukové metody
závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20%
Metody hodnocení
analýza výsledků činnosti studenta, samostatná práce, test
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.