DIFA:DAAZX30 Grafika na PC I - Informace o předmětu
DAAZX30 Grafika na PC I
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Gruna (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DAALX30 Grafika na PC I )
Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Cíle předmětu
- Cilem předmětu připravit studenta na zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a InDesign) a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů.
Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat graf. práce na úrovni "intermediate".
Studenti mají prostor pro vlastní tvorbu.
Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Způsobilosti:
V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl. - Osnova
- Nastavení Adobe aplikace
- Užití nástrojů
- Užití vrstev
- Užití masek
- Užití filtrů
- Úprava rastrového obrazu
- Export/import dokumentu
- příprava pro tisk
- Literatura
- Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe (www.adobe.com). info
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Tisk a dokončovací práce, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2968-5
- Dabner David: Škola grafického designu - Principy a praxe grafiky, Slovart, 2015, ISBN: 978-80-7391-894-1
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Typografie,Computer Press, 2010, ISBN: 978-80-251-2967-8
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Designové myšlení, Computer Press, 2011, ISBN: 80-251-3245-6
- Wigan Mark: Vizuální myšlení - Umění ilustrace, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2970-8
- Gavin Ambrose, Paul Harris: Formát, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2966-1
- Výukové metody
- závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20% - Metody hodnocení
- analýza výsledků činnosti studenta, samostatná práce, test
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DAAZX30