DIFA:DATZ519 Technologie zvukové tvorby - Informace o předmětu
DATZ519 Technologie zvukové tvorby
Divadelní fakultazima 2016
- Rozsah
- praxe - 6 x 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Aleš Záboj (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem projektu, dílny je seznámit posluchače se základy užití zvuku v divadelních a příbuzných audiovizuálních projektech, a to jak v rovině odborné, teoretické, tak také praktické, autorské.
- Osnova
- Základní technické pojmy a teorie.
- Zdroje zvuku – snímání, zvukové záznamy, zpracování on-line i off-line, ozvočení prostoru – prezentace, distribuce.
- Tvorba zvukového scénáře.
- Zvukové stopy, zvukové atmosféry, timing - zvukový příběh.
- Rozvoj tvůrčích schopností - užití zvukových technologických řetězců k umělecké tvorbě.
- Specifika snímání zvuku a možnosti dostupných technologických řetězců.
- Technologické možnosti zpracování zvuku vzhledem k audiovizuálnímu uměleckému výkonu.
- Zvuková složka jako integrovaná součást živé produkce dramatického uměleckého díla.
- Odborné znalosti:
- Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
- Dovednosti:
- Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
- Způsobilosti:
- V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
- Literatura
- Výukové metody
- Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností. - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Profesní výkon.
Zápočet na základě docházky a prezentace profesního výkonu.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2016/DATZ519