DTDZ309 Dějiny tance

Divadelní fakulta
zima 2015
Rozsah
5/0/40. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Ivana Kloubková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DTDL309 Dějiny tance )
Absolvování 1. a 2. ročníku předmětu dějiny tance
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky je seznámit studenty s hlavními vývojovými etapami českého a světového tance a baletu od jeho vzniku až po současnost. Přehled o vývoji tanečního umění v souvislosti s historickým vývojem společnosti. Důležité informace v začlenění tance do komplexního uměleckého dění v rámci daných historických etap vzhledem k velké spojitosti tance s hudbou, scénografií a dramaturgií. Posluchači mají možnost lépe pochopit i proces vzájemného prolínání a ovlivňování různých uměleckých oborů.
Osnova
  • Historie německého baletu NDT Sovětský balet Balet a moderní a postmoderní tanec v USA
Literatura
    povinná literatura
  • PETIŠKOVÁ, Ladislava a VANGELI NINA. Čítanka světové choreografie 20. století. Praha, 2005. info
    doporučená literatura
  • Mille de, A.: The Dance in America. info
    neurčeno
  • D. Gremlicová: Taneční umění na scénách nového německého divadla v Praze 1888 – 1938. Oxford Dictionary of Dance: University Oxford 2000
  • B. Brodská: Dějiny baletu v Čechách a na Moravě do roku 1945. AMU Praha B. Brodská: Romantický balet. AMU Praha, 2007 B. Brodská, V. Vašut: Svět tance a baletu. K. V. Burian: Hvězdy baletu.
Výukové metody
přednáška, konzultace
Metody hodnocení
písemný test ústní zkouška
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2020, zima 2023.