DIFA:DMBZ301 Herecká tvorba - Informace o předmětu
DMBZ301 Herecká tvorba
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 0/10/2. 6 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (přednášející)
Mgr. Petr Štěpán (přednášející) - Garance
- Mgr. Petr Štěpán
Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Petra Štěpána – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:30–17:45 SAL, St 14:30–17:45 132, Čt 14:30–17:45 SAL
- Předpoklady
- EVER( DMBL301 Herecká tvorba )
Student musí úspěšně splnit druhý ročník Herecké tvorby v ateliéru muzikálového herectví Petra Štěpána DMBZ201 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Muzikálové herectví (program DIFA, M-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zvládnout odbornější herecké dovednosti jako je práce na jevištní postavě, chápání celistvosti divadelního představení, práce na inscenaci. Důležité je též efektivní spojování jiných hereckých dovedností především tance a zpěvu v komplexní syntetický jevištní výkon. Nasbírané dovednosti pak student musí umět aplikovat v prvním ateliérovém projektu scénického koncertu z písní Jiřího Bulise. Viz Projekt 1. Již tomto semestru dojde k prvnímu setkání studentů s profesionální režisérkou a překladatelkou. Viz Pojekt 3 v ak. roce 2016/2017.
- Osnova
- Osnova
- 1) Práce na postavě
- 2) Práce s hereckým střihem
- 3) Práce na dialozích
- 4) Herecká syntéza
- Literatura
- povinná literatura
- Čechov, M.: O herecké technice. Divadelní ústav Praha 1996. info
- Diderot, Denis : Herecký paradox. Olomouc: Votobia, 1997. info
- LUKAVSKÝ, R. Stanislavského metoda herecké práce . Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Stanislavskij, K. S. : Moje výchova k herectví (Z deníku hereckého adepta). Praha 1946. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá ve formě přednášek, seminářů, diskusí a praktických cvičení. Současně může být někdy praktikována projektovým způsobem.
- Metody hodnocení
- Metody hodnocení: analýza výsledků činnosti studenta - především soustavné sledování výkonu studentů, ale též posuzování profesního výkonu a součinnosti v projektu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2015/DMBZ301