DJTZ302 Management - řízení a vedení lidí I, II

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
0/0. 1 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ivan Hálek, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jan Kolegar
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DJTL302 Management - řízení a vedení lidí I, II )
Úspěšně zakončené první a druhý ročník
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit studenty s principy a vedení a řízení sebe sama, poznávání vlastních schopností, poznávání principů výkonnosti a vytváření návyků k vedení sebe sama, k vnitřní integritě, kreativitě a osobní odpovědnosti. Poznávání vztahů ke spolupracovníkům, principů vytváření účinné pozitivní komunikace a poznávání principů interpersonálního vůdcovství. Student je schopen pěstovat návyky osobního vůdcovství ve své vlastní práci, je schopen poznávat svoji výkonnost a účinně usměrňovat svoje pracovní úsilí. Student zná principy poznávání vlastností svých spolupracovníků, zná principy účinnosti jednotlivých typů pracovních vztahů mezi pracovníky a dovede je orientovat a efektivně s nimi spolupracovat na společných úkolech.
Osnova
  • Etika osobnosti a etika charakteru, primární a sekundární velikost. Paradigma, síla paradigmatu a posun paradigmatu. Paradigma založené na principech. Princip růstu a změny. Osobnost manažera. Cesty k výkonnosti manažera. Sedm návyků výkonnosti manažerů. Definice návyků. Definice výkonnosti - produkt a produkční schopnost. První návyk - Princip posilování osobní proaktivity manažera na cestě k osobní nezávislosti. Principy osobní vize. Definice proaktivity. Poznání okruhu zájmů a okruhu působnosti. Možnosti a meze vlivu na ostatní a osobní povinnosti. Druhý návyk - Princip výstavby osobního životního plánu na cestě manažera k účinnější orientaci. Principy osobního vůdcovství. Co znamená začínat s myšlenkou na konec. Princip dvojího vytváření. Možnost stát se vlastními tvůrci. Centrum okruhu vlastní působnosti. Které faktory vedou k rozšiřování centra působnosti. Alternativní centra a nebezpečí jednostranné orientace. Třetí návyk - Princip orientace na důležité věci a přejímání osobní odpovědnosti za vlastní rozhodnutí. Principy osobního řízení. Čtvrtá generace plánování času. Matice plánování času a její využití. Princip delegování. Dva typy delegování pravomoci a odpovědnosti. Souvislost se změnou paradigmatu ve společnosti na konci 20. stol. Paradigmata vzájemné závislosti. Šest hlavních vkladů v citové bance a vztahy mezi produktem a produkční silou. Čtvrtý návyk - Principy interpersonálního vůdcovství. Šest paradigmat mezilidské součinnosti. Manažerská výchova typu "výhra - výhra". Pátý návyk - Principy účinné komunikace - Empatické naslouchání. Čtyři autobiografické odezvy. Pochopení a vnímání druhých. Šestý návyk - Principy tvůrčí spolupráce - Pojem synergie. Vztahy mezi důvěrou a úrovní komunikace. Cena odlišností a analýza silového pole. Sedmý návyk - Principy rovnovážné obnovy sil. Čtyři dimenze obnovy sil. Přetváření druhých. Synergie v obnově a vzestupná spirála. Princip "zevnitř ven". Soužití generací. Jak se stát tvůrcem změn.
Literatura
    povinná literatura
  • Covey, Stephen, R. 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Praha: Pragma, 1994. ISBN 80-85213-41-9. info
Výukové metody
Přednášky; diskuse;
Metody hodnocení
Předmět je v zimním semestru zakončen ústní zkouškou ze dvou tažených otázek s diskusi k okruhům, tvořícím obsah otázek.Mohou být pokládány doplňující otázky, související s okruhy.Seznam okruhů otázek je studentům znám předem. Podmínkou pro přistoupení ke zkoušce je předložení stručné eseje lektorovi na téma:"moje životní poslání" navazující na 2.návyk podle S.R.Coveye.Student může přistoupit ke zkoušce, pokud má minimálně 80% účast na přednáškách
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DJTZ302