D66024B Absolventský projekt I

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
0/4. 16 kr. 16 z 16. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Václav Cejpek (přednášející)
prof. MgA. Zbyněk Srba, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Miroslav Plešák (přednášející)
doc. MgA. Pavel Trtílek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér režie a dramaturgie Václava Cejpka – Ateliér režie a dramaturgie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Popis projektu pro studenty oboru divadelní dramaturgie:
Dramaturgická příprava a realizace inscenace ve školním Studiu Marta pod tutorským vedením ročníkového pedagoga. Studenti dramaturgie v dialogické tvůrčí spolupráci se studenty oboru činoherní režie téhož ateliéru nejprve v rámci diplomového prosemináře hledají vhodné tituly, navrhují dramaturgický plán Studia Marta a pracují na přípravě textu a dramaturgicko-inscenační koncepce. Inscenace je v naplánovaném zkušebním termínu realizována ve školním studiu se studenty 4. ročníku oboru herectví ve spolupráci s dalšími studenty příslušných oborů (především scénografie a divadelního manažerství). Studenti pokračují v průběhu zkoušek v konkrétní dramaturgické spolupráci s režisérem a posléze koncipují program, píší či sestavují pro něj texty a redakčně za něj zodpovídají.

Popis projektu pro studenty oboru činoherní režie:
Režijní příprava a realizace inscenace ve školním Studiu Marta pod tutorským vedením ročníkového pedagoga. Studenti režie v dialogické tvůrčí spolupráci se studenty oboru divadelní dramaturgie téhož ateliéru nejprve v rámci diplomového prosemináře hledají vhodné tituly, navrhují plán inscenací ve školním Studiu Marta pro následující akademický rok a ve spolupracují se studenty dramaturgie pracují na přípravě textu, připravují obsazení a celkovou režijní koncepci. Inscenace je v naplánovaném zkušebním termínu realizována ve školním studiu se studenty 4. ročníku oboru herectví ve spolupráci s dalšími studenty příslušných oborů (především scénografie a divadelního manažerství). Studenti režie, řídí průběhu zkoušek ve spolupráci se studenty dalších profesí (především dramaturgie) i s externisty. Stejně jako u profesionální práce zodpovídají jako režiséři za celý proces tvorby inscenace a posléze i za její uvádění od premiéry až k derniéře.
Osnova
  • Student na základě dohodnutého časového harmonogramu a stanoveného konceptu postupně vytváří scénář (případně navíc realizuje scénář nebo jeho část. Ve všech fázích konzultuje svoje dílo s vedoucím projektu. V předem stanoveném termínu pak poskytne finální verzi projektu, se zapracovanými dramaturgickými připomínkami, ke schválení vedoucímu projektu. Po té je projekt, splňující formální a obsahové požadavky, nahrán do systému SIS a odevzdán v tištěné podobě na studijní odd. Projekt musí obsahovat povinné přílohy. Pokud je součástí projektu, kromě scénáře, také jeho realizovaná podoba (např. dokument), odevzdá student také nosič s audiovizuálním nebo zvukovým dílem. Následuje obhajoba projektu.
Výukové metody
Forma: samostatná práce
Metoda: samostatná tvůrčí práce, pravidelné konzultace

Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 15 (ZS), 30 (LS)
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě dodržení časového harmonogramu a dohodnutých postupů při tvorbě projektu

* Letní semestr
Zápočet na základě odevzdání finální konzultované verze projektu ve stanovené kvalitě

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D66024B