D66023z Kulturní projekt I

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
1/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu Projektový management.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
- Seznámit studenty s problematikou plánování, realizace a hodnocení projektů v oblasti kultury a umění a jejich specifiky. - Aplikovat znalosti a dovednosti získané v předmětu Projektový management na oblast kulturních projektů a dalších typů projektů převážně z oblasti obecně prospěšných služeb. - Prohloubit základní poznatky z teorie projektového managementu, podpořit jejich aplikaci při praktické produkční práci v rámci školních projektů a získat základy pro úspěšnou realizaci absolventských uměleckých výkonů.

Osnova
  • Dvousemestrální předmět, jehož cílem je využít znalostí a dovedností, které studenti nabyli v rámci předmětu Projektový management, a aplikovat je na umělecké projekty a projekty realizované v oblasti kulturních a kreativních průmyslů.

    Zimní semestr:
    - Vymezení pojmů kultura - kulturní projekt.
    - Vznik kulturních projektů (kontext a motivace).
    - Vazba kulturních projektů na strategii organizace.
    - Typy kulturních projektů a jejich specifika.
    - Projekty kreativního průmyslu, specifikace jejich plánování, hodnocení a realizace.
    - Podnikatelský přístup v plánování, realizaci a hodnocení kulturních projektů.
    - Hodnocení kulturních projektů.
    - Praktické produkční záležitosti neziskových i ziskově zaměřených projektů.
    - Umění prezentace.

    Letní semestr:
    Samostatná práce v týmu na zpracování projektových záměrů.
Literatura
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Hagoort, Giep: Umělecký management v podnikatelském stylu. ISBN: 978-80-7437-008-3. info
  • Kaiser, Michael M.: Strategické plánování v kultuře. ISBN: 978-80-7008-236-2. info
  • Verhaar, Jan: Project Management, A Professional Approach to Events. ISBN-13: 9789085060291. info
  • Kompletní seznam zdrojů viz samostatné dokumenty - Zdroje k PM - publikace, Zdroje k PM - internet. info
Výukové metody
Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Zpracování komplexního projektového záměru fiktivního uměleckého projektu dle zadání - viz Soubory k tomu to předmětu.

Metody hodnocení
Zimní semestr = zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách (v zimním semestru akademického roku).

Letní semestr = klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- zpracováním projektového záměru fiktivního projektu,
- veřejnou prezentací projektového záměru,
- hodnocením vlastní práce a práce týmu.

Celkové hodnocení dle ECTS stupnice bude vypočteno dle níže uvedeného vzorce, jehož základ tvoří:
- aktivní zapojení v hodinách vč. finálního hodnocení vlastní práce a práce týmu (H1)
- hodnocení zpracovaného projektového záměru fiktivního uměleckého projektu (H2)
- prezentace projektového záměru fiktivního uměleckého projektu (H3)

[(H1 x k1) + (H2 x k3) + (H3 x k2)] / 6

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D66023z