D61099Bz Vlastní praxe

Divadelní fakulta
zima 2013
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
Garance
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: všechny předměty základu oboru 1. r. bakalářského studia
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studenti si během studia volí praxi dle svého zaměření, vykonávají ji v různých typech školních a volnočasových zařízeních v Brně či v místě svého trvalého bydliště. Jako doklad o vykonané praxi slouží "Potvrzení o praxi studenta", které vyplní příslušná instituce.
Osnova
  • Možnosti vykonávání praxe se shodují s budoucím profesním určením absolventů studia:

  • Základní a střední všeobecné školství:výuka předmětu dramatická výchova, výuka dějin divadla, kurzy a semináře pro zájemce z řad učitelů, tvorba školních představení, Divadlo Forum, projekty spojené s návštěvou divadelních představení.
  • Základní umělecké školy: výuka literárně-dramatického oboru, vedení divadelního souboru.
  • Mimoškolní výchova: střediska volného času - vedení divadelních souborů a kroužků, občanská sdružení se zaměřením na divadlo, realizační týmy pro přípravu dílen, seminářů, přehlídek a festivalů dětského mládežnického divadla.
  • Kulturní zařízení: vedení divadelních souborů a kroužků při těchto zařízeních, manažerská a poradenská práce v oblasti dětského a neprofesionálního divadla.
  • Profesionální divadla: tvorba projektů propojujících divadelní inscenace nabízené školám s tvůrčími dílnami pro školy, podíl na dramaturgii inscenací pro děti a mládež.
  • Další instituce zaměstnávající absolventy oboru divadlo a výchova: střediska výchovné péče, domovy mládeže, dětské nemocnice, domovy důchodců, střediska pěstounské péče, centra pro prevenci a léčbu drogové závislosti.
Literatura
  • studenti využijí veškerou doposud studovanou literaturu vztahující se k problematice instituce, kde svou praxi vykonávají. info
  • BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Gamma 1991. 128 s. ISBN neuvedeno. info
  • CARLGREN, F. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. Praha: Baltazar, 1991. 263 s. ISBN 80-900307-2-6. info
  • Delongová, J.; Macková, S.; Svozilová, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. 152 s. ISBN 80-7178-167-3. info
  • Kovaliková, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. 304 s. ISBN 80-901873-0-7. info
  • Lukavská, E. Pozor děti. Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě. Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. 197 s. ISBN 80-86473-52-X. info
  • Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
  • Macková, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • Machková, E. Základy dramatické výchovy. Praha: SPN, 1980. 159 s. ISBN neuvedeno. info
  • Machková, E. Drama v anglické škole. Komentované citace anglických osnov dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1991. 101 s. ISBN neuvedeno. info
  • Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. Praha: ARTAMA, 1992. 152 s. ISBN 80-7068-105-5. info
  • Machková, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004. 224 s. ISBN 80-7331-021-X. info
  • MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy, využití metod a technik. Praha: Portál 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367-472-4. info
  • Morganová, N.; Saxtonová, J. Vyučování dramatu. Hlava plná nápadů. Praha: SDV, 2001. 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
  • Pavlovská, M. Komunikace a řešení problémových situací ve škole pomocí metod tvořivé dramatiky. Brno: MSD Brno, 2004. 144 s. ISBN 80-86633-24-1. info
  • Provazník, J. Dramatická výchova a klíčové kompetence. Tvořivá dramatika 2006, roč. 17, č. 3. s. 10-11. ISSN 1211-8001. info
  • Rodriguezová, V. Tematická výuka a dramatická výchova ve službách dějepisu. Tvořivá dramatika 2008, roč. XIX, č. 1, s. 17-26. ISSN 1211-8001. info
  • SVOZILOVÁ, D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno: JAMU 2005. 192 s. ISBN 80-86928-10-1. info
  • ULRYCHOVÁ I. Drama a příběh. Plánování dramatu. Tvořivá dramatika,2004, roč. 15, č. 1-4. ISSN 1211-8001. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Strom, 1997. 272 s. ISBN 80-90195415. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha:Grada Publishing, a.s., 2008. 352 s. ISBN 80-90195415.WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV, 1996. 219 s. ISBN 80-85866-16-1. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 0
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Zápočet na základě písemné práce/referátu

* Letní semestr
Zápočet na základě písemné práce/referátu

Konkrétní podmínky stanoví vedoucí ročníku na základě domluvy se studentem nad specifikovanou formou a rozsahem praxe.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D61099Bz