DIFA:D61080A Sociology - Introduction - Course Information
D61080A Sociology - Introduction
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. et Mgr. Marcela Petrová Kafková, PhD. (lecturer)
- Guaranteed by
- Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on production management (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Syllabus (in Czech)
- V prvním semestru budou probírána následující témata:
- Sociologické problémy a teorie (sociologická imaginace, nezamýšlené důsledky lidského jednání, pozitivismus, vznik sociologie, tradiční a moderní společnost)
- Sociální interakce (každodennost, socializace, resocializace, teorie skupin a hraní rolí)
- Sociální konformita a deviace (sociální deviace, sociální normy, anomie)
- Stát, moc a sociální stratifikace (autorita, legitimita, typy panství, stavy, třídy, mobilita)
- demografie, soukromá sféra, rodina a gender (vývoj populace, nukleární rodina, gender a pohlaví, feministická toerie)
- V prvním semestru budou probírána následující témata:
- Literature
- Povinná literatura prvního semestru:. info
- Giddens, Anthony. 1999. Sociologie. Praha: Argo. info
- Mills, C. W. 1968. Sociologická imaginace. s. 7-24. info
- Todorov, T. Mezní situace. s. 37-49, 165-182. (29). info
- Foucault, M. 1994. Dohlížet a trestat. s. 275-315 (40). info
- Goffman, E. Všichni hrajeme divadlo, s. 25-74 (49). info
- Mills, C.W. 1966. Mocenská elita. s. 355-388. (33). info
- Foucault, M. 1994. Dějiny šílenství v době osvícenství: hledání historických kořenů pojmu duševní choroby, s. 154-198. info
- Veblen, T. 1999. Teorie zahálčivé třídy. s. 9-23 a 34-57 (37). info
- Murray, Ch. Příliš mnoho dobra. S.173-183, 189-195, 197-207. (29). info
- Beauvoir, S. 1967. Druhé pohlaví. Praha:Osiris ,s. 69-97 a 133-143 (38). info
- Bourdieu, P. 2000. Nadvláda mužů. s. 9-46. info
- Beck, U. 2004. Riziková společnost: na cestě k jiné modernitě. S. 205-249. info
- Možný. I. 1999. Proč tak snadno...( některé rodinné důvody sametové revoluce). s. 60-124. info
- Gruss. P.(ed.) 2009. Perspektivy stárnutí: z pohledu psychologie celoživotního vývoje. Kapitoly 1 a 2., s. 11-35. info
- Doplňující četba:. info
- Bauman, Zygmunt., Tim May. 2004. Myslet sociologicky. Praha: SLON. info
- Harrington, Austin. a kol. 2006. Moderní sociální teorie. Praha: Portál. info
- Keller, Jan. 2006. Úvod do sociologie. Praha: SLON. info
- Vaněk, Jiří. 2009. Způsoby estetického prožívání. praha: Galerie Zdeněk Sklenář. info
- Zahrádka Pavel. 2009. Vysoké versus populární umění. Olomouc: Perplum. info
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
- Assessment methods (in Czech)
- * Zimní semestr
V průběhu semestru vypracování a prezentace referátu ze zadané četby.
Aktivita v hodinách.
Závěrečná písemná zkouška ověřující znalost základních sociologických pojmů a konceptů.
* Letní semestr
V průběhu semestru vypracování a prezentace referátu ze zadané četby.
Aktivita v hodinách.
Vypracování seminární práce na zadané téma.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 1.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D61080A