DRAL201 Principy režie a dramaturgie IV

Divadelní fakulta
léto 2024
Rozsah
1/0/1. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. MgA. Jan Šotkovský, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. MgA. Marek Horoščák, Ph.D.
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Út 8:30–10:00 104
Předpoklady
nejsou
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
V návaznosti na předmět principy režie a dramaturgie je cílem této přednášky představit významné dramaturgické koncepce, režijní osobnosti i činoherní inscenace v českém divadle od roku 1970 do současnosti s přihlédnutím jejich výstavbovým principům a k problematice jejich slohového vývoje. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
Osnova
  • Rozpis letní semestr 13. 2. pojmová bilance 20. 2. beseda Erbes - Jedinák 27. 2. studijní volno 5. 3. Motivace, psychologie, realismus. Obsazení 1. 12. 3. Obsazení 2. Formulování inscenační koncepce a její vývoj během zkoušení. 19. 3. Závěr inscenace jako shrnutí a završení koncepce. 26. 3. beseda Jiřikovská 2. 4. Ivan Vyskočil a Nedivadlo 9. 4. Jan Schmid a Studio Y 16. 4. Setkání / Encounter 23. 4. beseda Říhová 30. 4. Eva Tálská a Husa na provázku 7. 5. Jiří Havelka 14. 5. Závěrečná hodina - shrnutí
Literatura
    povinná literatura
  • Drozd, David: Přeměřování vzdáleností. Proměny poetiky české režie v 890. letech a režie Petra Lébla. Divadelní revue 3/2015, s. 99-113.
    doporučená literatura
  • Česká divadla. Encyklopedie divadelních souborů. Divadelní ústav, Praha 2000. info
  • Srba, Bořivoj: Umění režie. K tvůrčí metodě režiséra Miloše Hynšta. Brno: JAMU, 1996.
  • Tichý, Zdeněk A. a kol.: Ivan Rajmont. Praha: Pražská scéna, 2005.
  • O současné české režii 2. Praha: Divadelní ústav, 1983.
  • Zdráhal, Dušan: Režijní profil Aloise Hajdy II. Inscenační tvorba z let 1972–1991. Brno: JAMU, 2016.
  • Smoláková, Vlasta (ed.): Fenomén Lébl 2. Praha: Divadelní ústav 2005.
  • Denemarková, Radka: Evald Schorm – sám sobě nepřítelem. Praha: Nadace Divadla na zábradlí, 1998.
  • Smoláková, Vlasta (ed.): Fenomén Lébl. Praha: Pražská scéna 1996.
  • Hořínek, Zdeněk: Burešová, Otčenášek. Divadelní revue 1/2011, s. 63-76.
  • J. A. Pitínský. Praha: Pražská scéna, 2001.
  • Macháčková, Kateřina: Téma Macháček. Praha: Nakladatelství XYZ, 2010.
  • Činoherní klub 1965-2005. Praha: Činoherní klub, 2006.
Výukové metody
přednáška
Metody hodnocení
písemná zkouška
Informace učitele
Rozpis letní semestr 13. 2. pojmová bilance 20. 2. beseda Erbes - Jedinák 27. 2. studijní volno 5. 3. Motivace, psychologie, realismus. Obsazení 1. 12. 3. Obsazení 2. Formulování inscenační koncepce a její vývoj během zkoušení. 19. 3. Závěr inscenace jako shrnutí a završení koncepce. 26. 3. beseda Jiřikovská 2. 4. Ivan Vyskočil a Nedivadlo 9. 4. Jan Schmid a Studio Y 16. 4. Setkání / Encounter 23. 4. beseda Říhová 30. 4. Eva Tálská a Husa na provázku 7. 5. Jiří Havelka 14. 5. Závěrečná hodina - shrnutí
Další komentáře
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2019, léto 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2024/DRAL201