DIFA:DRTL408 Vývoj televizní dramatické tvo - Informace o předmětu
DRTL408 Vývoj televizní dramatické tvorby II
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 408
- Předpoklady
- EVER( DRTZ408 Vývoj televizní dramatické tvorby II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:N)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
- Výstupy z učení
- Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
- Osnova
- Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.
- Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
- Literatura
- Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
- Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
- Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
- Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
- John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
- Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
- Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
- Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
- Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
- Výukové metody
- Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace. - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2022/DRTL408