DVDL407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 14:30–16:00 201
Prerequisites (in Czech)
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
Syllabus (in Czech)
  • Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
Literature
  • Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
  • Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
  • Šicková-Fabrici, J.: Základy arteterapie. Portál, Praha 2016, ISBN 978-80-262-1043-6.
  • Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
  • Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
  • Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
  • Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
  • Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
  • Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
  • Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
  • Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2020, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2020/DVDL407