DIFA:DTDL206 Taneční improvizace - Informace o předmětu
DTDL206 Taneční improvizace
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 5/7/20. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Dětská taneční tvorba v 1. ročníku oboru TaPDaV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět se zabývá vývojem taneční improvizace z pohledu historie. Pohlíží na improvizaci jako na cestu k celostnímu rozvoji a sebepoznání a v neposlední řadě svobodě pohybu. Vede studenty k pochopení pohybové improvizace jako komunikaci s partnerem či partnery ve skupině navzájem. Utřiďuje zdroje podnětů k improvizaci na vizuální, sluchové, kinetické atd. Otevírá možnost pracovat s elementy improvizace jako je gesto, tvar těla prostor a jiné. Nabízí studentům formou řízené improvizace práci se zadanými okolnostmi či nejrůznějšími změnami podmínek. Hlavním cílem je využití improvizace v procesu taneční a pohybové výchovy. Studenti ovládají improvizační postupy Studenti se orientují v historii taneční improvizace Studenti jsou způsobilí použít vlastní improvizační postup
- Výstupy z učení
- -student se orientuje v taneční improvizaci z pohledu historie. -student pohlíží na improvizaci jako na cestu k celostnímu rozvoji a sebepoznání a v neposlední řadě svobodě pohybu. - student chápe pohybové improvizace jako komunikaci s partnerem či partnery ve skupině navzájem. - orientuje se ve zdrojích podnětů k improvizaci ( vizuální, sluchové, kinetické atd.) -student dokáže pracovat s elementy improvizace jako je gesto, tvar těla prostor a jiné. - zvládne formou řízené improvizace práci se zadanými okolnostmi či nejrůznějšími změnami podmínek. - dokáže využít improvizace v procesu taneční a pohybové výchovy. - student ovládá improvizační postupy - student se orientuje v historii taneční improvizace - student je způsobilý použít vlastní improvizační postup
- Osnova
- kořeny improvizace Kontaktní improvizace pozorování a nápodoba pohybu použitá v improvizaci každodenní , všední gesto v improvizaci vlastní pohybové stereotypy a improvizace improvizace a taneční technika
- Literatura
- povinná literatura
- Kröschlová, J. : Výrazový tanec. Praha, 1964. info
- Payneová Helen Krativní pohyb a tanec Praha Portál 1999
- Marta poláková Sloboda obhajovať tanec Divadelní ústav Bratislava
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovedností, diskuzní metody
- Metody hodnocení
- soustavné sledování výkonu studentů prokázání schopnosti improvizace na zadané téma jednotlivě, ve skupibě
- Informace učitele
- http://img.amu.cz/moodle/kt/oppa/files/improvizacni_postupy_v_soucasnem_%20tanci_web.pdf https://is.jamu.cz/auth/do/difa/2261478/tanecni_a_pohybove_divadlo_a_vychova/
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DTDL206