DIFA:DAALX22 Internetový rozhlasový projekt - Informace o předmětu
DAALX22 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Silva Macková
Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 722
- Předpoklady
- orientace v oblasti rozhlasové tvorby, schopnost práce se zvukovým záznamem
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvoření autorského cyklického rozhlasového formátu, jehož nosnost student ověří při přípravě dvou dílů pořadu v každém semestru. Díky průběžným dramaturgickým připomínkách dochází ke krystalizaci formátu. Studenti zároveň získají zkušenost s praktickým procesem dramaturgické práce.
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální cyklický rozhlasový pořad. Dokáže dramaturgicky zhodnotit potenciál cyklického díla.Je schopen pojmenovat nedostatky pořadu a navrhnout řešení. Dokáže zapracovat dramaturgické připomínky a kvalitativně rozvíjet autorský rozhlasový cyklus.
- Osnova
- Studenti připraví náměty rozhlasových cyklických pořadů, které jsou v rámci seminářů dramaturgicky analyzovány a následně realizovány. Student tak vytvoří minimálně 4 díly svého vlastního cyklu, ověří si tak dlouhodobější nosnost svého pořadu, jakož i realizační nároky provázející rozvíjení, prohlubování a zdokonalování nových formátů. Kultivuje své autorské, režijní, dramaturgické a organizační dovednosti v disciplíně, která je z hlediska reálného uplatnění v praxi zcela nezbytná. Harmonogram příprav a realizace jednotlivých dílů je striktně termínově vázán. Koncept projektu je otevřen spolupráci se studenty herectví, muzikálového herectví, kompozice a dalších ateliérů. Projekt počítá s možností zpřístupnění pořadů prostřednictvím sociálních sítí. Povinným výstupem je nosič s kvalitní nahrávkou finální verze čtyř dílů originálního rozhlasového cyklu, opatřený tzv. křestním listem s detailními údaji o každém pořadu. Podmínkou přijetí finální verze je důsledné zapracování dramaturgických připomínek.
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- GIRARD, Bruce. What is community media? [online]. [s.l.] : [s.n.], 2007-04-09 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: < http://man.comunica.org/archives/101 >. info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990 - 2005: Poetika žánrů. Disertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií 2008. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno : Janáčkova akademie múzickch umění, Divadelní fakulta, ateliér Rozhlasové a televizní dramaturgie, 2008. info
- Svět rozhlasu. Bulletin o rozhlasové práci, č. 23, Český rozhlas 2010. (Oddíl Rozhlasová teorie a praxe je věnován žánru feature.). info
- Výukové metody
- Forma: seminář, projekt
Metody: Tvorba námětu s scénářů rozhlasového pořadu, realizace, práce se zvukovým záznamem, brainstorming, kritické myšlení, skupinová a individuální výuka,diskuze.
Pravidelná výuka - Metody hodnocení
- Zápočet na základě přípravy a realizace 2 původních rozhlasových pořadů/ 2 dílů cyklu (odevzdání ve formátu wav nebo mp3-CD).
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2020/DAALX22