DRTL408 Vývoj televizní dramatické tvorby II

Divadelní fakulta
léto 2018
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 10:15–11:45 408
Předpoklady
EVER( DRTZ408 Vývoj televizní dramatické tvorby II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Výstupy z učení
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Osnova
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literatura
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Výukové metody
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.