DIFA:DATL503 Adaptace dramatických děl v au - Informace o předmětu
DATL503 Adaptace dramatických děl v audiovizi a v divadle II
Divadelní fakultaléto 2018
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Petr Francán
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DATZ503 Adaptace dramatických děl v audiovizi a v divadle II )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Adaptace dramatických děl v audiovizi a divadle I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Audiovizuální tvorba a divadlo (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Student se seznámí s originálními adaptacemi textů světové dramatiky v pojetí významných divadelních a filmových tvůrců. Porozumí jedinečnosti koncepce daného uchopení a je schopen analyzované postupy sám aplikovat ve své audiovizuální a scénické tvorbě.
- Výstupy z učení
- Student získá podrobné znalosti klíčových adaptačních principů. Je schopen je podrobně popsat a demostrovat na příkladech. Dokáže definovat adaptační metody významných tvůrců. Je schopen aplikovat získané poznatky ve vlastní tvůrčí praxi.
- Osnova
- Analýza a kritická reflexe vybraných adaptací F.G. Lorca v pojetí C. Saury P. Weiss v pojetí P. Brooka Medea - L. Trier, P. Pasolini Kontext vzniku antického dramatu a posuny v interpretaci I. Bergman napříč médii Adaptace fragmentu vybraného textu Aplikace analyzovaných adaptačních metod
- Literatura
- Odborná literatura reflektující umělecká díla, směry a trendy. info
- Shubik I.: Play for today, Davis-Poynter, London 1975. info
- Tulloch J.: Television drama, Routledge, London and New York 1990. info
- Ricoeur P.: Teória interpretácie. info
- Aumont J.: Le Cinema Et La Mise En Scene , Editeur: Armand Colin, Paris 2006. info
- Aumont J.: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001. info
- Szczepanik P.: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Bílková-Belnayová K.: Souřadnice televizní dramatické tvorby, Panorama, Praha 1988. info
- Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
- Hedvábný Z.: Alfréd Radok. Zpráva o jednom osudu., Divadelní ústav, Praha 1994. info
- Karvaš P.: Umenie drámy a fenomén televízie, Výskumný ústav kultúry, Bratislava 1985. info
- Bergman, Ingemar: Laterna magika. info
- Cieslar, Jiří: Concettino ohlédnutí. Praha 1996. info
- Cieslar Jiří: Kočky na Atalantě, AMU, Praha, 2003. info
- Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
- Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
- Weiss, Peter: Pronásledování a zavraždění Jaena Paula Marata předvedené divadelním souborem blázince v Charentonu za řízení Markýze de Sade. Praha, 1965. info
- Výukové metody
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Přednáška, seminář (diskuze, vlastní tvůrčí a kritická práce a její reflexe) - Metody hodnocení
- Způsob hodnocení:
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Předpokladem účasti na zkoušce je plnění průběžných teoretických a tvůrčích zadání.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2018/DATL503