DRTLX09 Teoretické aspekty soudobé umělecké tvorby

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DRTZX09 Teoretické aspekty soudobé umělecké tvorby )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Co student získá: je schopen číst i náročnější texty ze současné estetiky a filosofie umění a orientovat se v nich; je schopen orientovat se v soudobé diskusi o umění, vyhledávat teoretické zdroje a zpracovávat je; dokáže napsat strukturovanou teoretickou úvahu o umění; zná zásadní myslitele filosofie umění a dokáže adekvátně použít jejich teorie.
Osnova
  • Seminární rozpravy, postavené na interpretaci současného umění, četbě vybraných teoretických textů a domácí přípravě (eseje) se věnují klíčovým směrům soudobého umění ve vztahu k teoretickým otázkám umění jako celku. Studenti tak společně budou reflektovat cíle umění ve vztahu ke klíčovým filosofickým problémům pravdy, dobra a krásy. Kurz má vést studenty k tomu, aby si dokázali osvojit hlubší pochopení některých teoretických nástrojů, jimiž mohou sami přispívat ke kultivaci kultury, kriticky ji reflektovat a dokázat se vyrovnat s tlakem uměleckého provozu. Zvláštní důraz je kladen na problém tzv. angažovanosti umění a zábavní tvorby.
Literatura
    povinná literatura
  • Roger Scruton, Průvodce inteligentního člověka po moderní kultuře (Praha: Academia, 2002).
    doporučená literatura
  • Mary Luckhurst, Dramaturgy: A Revolution in Theatre (Cambridge: Cambridge University Press, 2006).
  • Hans–Georg Gadamer, Pravda a metoda II: Dodatky, rejstříky (Praha: Triáda, 2001).
  • Hans–Georg Gadamer, Pravda a metoda I: Nástin filosofické hermeneutiky (Praha: Triáda, 2010).
Výukové metody
Seminární rozpravy, postavené na interpretaci současného umění, četbě vybraných teoretických textů a domácí přípravě (eseje) se věnují klíčovým směrům soudobého umění ve vztahu k teoretickým otázkám umění jako celku.
Metody hodnocení
Závěrečný esej.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2015/DRTLX09