DHCL310 Společenský tanec

Divadelní fakulta
léto 2015
Rozsah
0/4/2. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Aleše Bergmana – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DHCZ310 Společenský tanec )
Předmět je určen zejména pro studenty 3. ročníku ateliérů činoherního herectví. Mohou si jej však zapsat i studenti jiných ateliérů DIFA JAMU
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento předmět je vytvořen jako třetí stupeň v systému pohybové výchovy činoherního herce, doplňuje jeho pohybové dovednosti a rozšiřuje jeho rytmické, hudební, pohybové a emocionální cítění pomocí prvků, kroků, figur a vztahů vycházejících z principů společenského tance. neklade si za cíl společenský tanec kopírovat a převádět na scénu, ale prostřednictvím použití jeho prvků a principů opět, ale jiným způsobem kultivovat pohybový projev herce a zejména jeho emocionální projev a partnerství na scéně. Způsobilosti, nabyté absolvováním předmětu: znalost základních rytmů, kroků a prvků společenského tance - novodobého -znalost držení těla vycházejícího z principů konkrétních společenských tanců - valčík, polka, tango, qickstep, charleston, cha-cha, jive, swing, rock´n roll, atd -schopnost vedení v párovém držení a zvedacích figur. - schopnost komunikace prostřednictvím charakteru společenského tance a jeho stylizace.
Osnova
  • základní kroky tanců společenských novodobých: např. valčík, polka, tango, quickstep,charleston, swing, jive. cha-cha, rumba, samba, mambo, rock´n roll... >p> držení párové a vedení v tanci >p> figury a zvedací figury v tanci >p> vytvoření partnerských etud obsahujících komunikaci v tanci >p> přizpůsobení se společnému řešení prostoru v tanci
Výukové metody
cvičení vytváření dovednosti a podpora kreativního projevu
Metody hodnocení
soustavné sledování studentů při výuce závěrečná práce, použití získaných dovedností v procesu tvorby. Při hodnocení mají docházka, plnění zadaných úkolů v rámci jednotlivých cvičení i závěrečný výkon stejnou váhu.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019.