DIFA:DDVLX14 Theatre Practicum - Course Information
DDVLX14 Theatre Practicum
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Předmět je otevřen pro studenty bez vstupních požadavků.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojit si základní dovednosti v oblasti divadelní tvorby s neprofesionály, především herní a jevištní jednání. Studenti z počátku pracují se situací a situací dramatu, jejím rozborem a výstavbou, pro následné převedení do jevištní podoby. Na tomto principu si sami, pomocí praktických cvičení, hledají různé možnosti pro zpracování jevištní situace a její variace. Cílem předmětu není herecká průprava jako taková, ale využití přirozenosti a hry pro tvorbu jevištní situace a popřípadě i inscenačního tvaru.
Deskriptory
Odborné znalosti
- studenti se orientují v základní výstavbě situace, dramatické situace, situace dramatu a jevištní situace;
- studenti jsou seznámeni se stavbou dramatu podle Aristotela;
- studenti znají základní principy při práci se situací - dramatický oblouk.
Odborné dovednosti
- studenti dokážou vytvořit situaci či dramatickou situaci a převést ji do jevištní podoby;
- studenti umí využít pro tvorbu jevištní situce základních principů herního jednání;
- studenti umí vytvořit vlastní autorský text při zachování základních principů výstavby dramatického textu.
Obecné způsobilosti
- studenti jsou schopni teoreticky analyzovat situaci dramatu a prakticky vytvořit jevištní situaci za pomoci principů herního jednání;
- studenti jsou schopni vytvořit autorský text s ohledem na výstavbu dramatické situace a jejích zákonitostí;
- studenti jsou schopni reflektovat jevištní tvar svůj nebo druhých a podněty následně aplikovat pro následující práci. - Syllabus (in Czech)
- Situace, situace dramatu, dramatická situace, jevištní situace, možnosti předlohy při jevištním zpracování.
- Literature
- BARBA, E.: Eugeio Barba: Třetí divadlo - Náš odkaz nám samým, in: Amatérská scéna , 1993, č. 2., s. 20-23. info
- Brook, P.: Prázdný prostor. Nakladatelství studia Ypsilon, Praha 1998. info
- Císař, J. Nástin metodiky amatérského herectví. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1982. 59-248-81. info
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
- KARLÍK, Josef and Josef KOVALČUK. Cesty k herectví (Pathways to Acting). In Cesty k herectví. Brno: JAMU, 2009, 133 pp. ISBN 978-80-86928-55-5. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuka: cvičení
Metody výuky: práce s dramatickým textem, diskuzní metody, metody vytváření dovedností - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DDVLX14