DDVLX14 Theatre Practicum

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/3/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Předmět je otevřen pro studenty bez vstupních požadavků.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si základní dovednosti v oblasti divadelní tvorby s neprofesionály, především herní a jevištní jednání. Studenti z počátku pracují se situací a situací dramatu, jejím rozborem a výstavbou, pro následné převedení do jevištní podoby. Na tomto principu si sami, pomocí praktických cvičení, hledají různé možnosti pro zpracování jevištní situace a její variace. Cílem předmětu není herecká průprava jako taková, ale využití přirozenosti a hry pro tvorbu jevištní situace a popřípadě i inscenačního tvaru.

Deskriptory
Odborné znalosti
- studenti se orientují v základní výstavbě situace, dramatické situace, situace dramatu a jevištní situace;
- studenti jsou seznámeni se stavbou dramatu podle Aristotela;
- studenti znají základní principy při práci se situací - dramatický oblouk.

Odborné dovednosti
- studenti dokážou vytvořit situaci či dramatickou situaci a převést ji do jevištní podoby;
- studenti umí využít pro tvorbu jevištní situce základních principů herního jednání;
- studenti umí vytvořit vlastní autorský text při zachování základních principů výstavby dramatického textu.

Obecné způsobilosti
- studenti jsou schopni teoreticky analyzovat situaci dramatu a prakticky vytvořit jevištní situaci za pomoci principů herního jednání;
- studenti jsou schopni vytvořit autorský text s ohledem na výstavbu dramatické situace a jejích zákonitostí;
- studenti jsou schopni reflektovat jevištní tvar svůj nebo druhých a podněty následně aplikovat pro následující práci.
Syllabus (in Czech)
  • Situace, situace dramatu, dramatická situace, jevištní situace, možnosti předlohy při jevištním zpracování.
Literature
  • BARBA, E.: Eugeio Barba: Třetí divadlo - Náš odkaz nám samým, in: Amatérská scéna , 1993, č. 2., s. 20-23. info
  • Brook, P.: Prázdný prostor. Nakladatelství studia Ypsilon, Praha 1998. info
  • Císař, J. Nástin metodiky amatérského herectví. Praha: Ústav pro kulturně výchovnou činnost; Hradec Králové: Krajské kulturní středisko, 1982. 59-248-81. info
  • Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
  • MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. info
  • KARLÍK, Josef and Josef KOVALČUK. Cesty k herectví (Pathways to Acting). In Cesty k herectví. Brno: JAMU, 2009, 133 pp. ISBN 978-80-86928-55-5. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuka: cvičení
Metody výuky: práce s dramatickým textem, diskuzní metody, metody vytváření dovedností
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů.
Language of instruction
Czech

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2015/DDVLX14