D66224 Audiovizuální dokumentace divadla

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Jan Roubal, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér audiovizuální tvorby a divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • - reflexe základních specifik divadla jako předpokladu adekvátního audiovizuálního divadelního představení,
    - jeho funkce, možnosti a meze jako prostředku fixace a dokumentace divadla
    - videozáznam divadelního představení jako forma intermediálního převodu performativnosti představení do audiovizuálního jazyka videa a televize,
    - typologie a komparace audiovizuálního záznamu divadelního představení
    - heuristické a operativní vlastnosti a možnosti audiovizuálního záznamu divadleního představení pro potřeby teatrologie a jejích disciplin.
Literatura
  • Císař, Jan: Divadelní dílo ve věku všeobecné scénovanosti. Disk, 2009, č. 30 (prosinec), s. 97-109. info
  • Fischer-Lichte, Erika: Divadelní představení ve věku performancí. Divadelní revue, 2009, č. 3, s. 13-21. info
  • Gregar, Alexandr: Globální divák. Disk, 2009, č. 30 (prosinec), s. 153-162. info
  • Grossman, Jan: Divadelní úlohy filmu. In: Týž: Analýzy. Praha 1991, s. 225-258. info
  • O kombinaci divadla a filmu. In: Týž: Texty o divadle 2. Praha 2000, s. 105-134. info
  • Krakowska-Narożniak, Joanna:Teatr w krzywym zwierciadle dokumentacji filmowej. Dialog,1997, č. 4, s. 123-132. info
  • Od teorii dokumentacji do dokumentacji. O filmowej rejestracji przedstawienia teatralnego. In: Kużnicka, D. -. info
  • Samsonowicz, H.: Od dokumentacji do interpretacji, od interpretacji do teorii. Warszawa 1998, s. 104-109. info
  • Pavlovský, Petr: Televizní záznam divadelního představení. Divadelní revue, 1999, č. 3, s. 55-57. info
  • Legenda, teatrologie a vlastní paměť (Historická divadelní skutečnost a její kinematografický. info
  • obraz. Divadelní revue, 2001, č. 3, s. 37-39. info
  • Prümm, Karl: Lektüre des Audiovisuellen. Film und Fernsehen als Gegenstände einer erweiterten Theater-. info
  • wissenschaft. In: Möhrmann, R. (Hg.): Theaterwissenschaft heute. D.Reimer Verlag, Berlin 1990, s. 217-229. info
  • Roubal, Jan: Co s ním? Audiovizuální obraz divadla v rukou teatrologie - trochu teorie i utopie. In: Štefanides,. info
  • J.(red.): Svědectví nebo legenda?Divadlo ve filmu a televizi III. Univerzita Palackého, Olomouc 2002, s. 9-21. info
  • Hledání jména. K problematice televizních převodů divadelní inscenace. In: Bilík, P. (ed.): Kontext(y) II. info
  • Philosophica-Aesthetica 22, Univerzita Palackého, Olomouc 2000, s. 151-161. info
  • Představení jako kaosmos. K jeho chápání v performativní estetice Eriky Fischer-Lichte a trochu i jinde. In:. info
  • Masáková, M. (red.): Umění dialogu / The art of Dialogue. Praha 2009, s. 62-86. info
  • Schoenmakers, Henri - Bläske, Stefan - Kirchmann, Kay - Ruchatz, Jens (Hg.): Theater und Medien / Theatre. info
  • and the Media. Bielefeld 2008. Theater - Film - Fernsehen. In: Jahrbuch der Zeitschrift Theater heute 1992. Berlin, 1993, s. 54-65. info
  • Vojtěchovský, Miroslav - Vostrý, Jaroslav: Obraz a příběh. Scéničnost ve výtvarném a dramatickém umění. Praha 2008. info
Výukové metody
*Letní semestr:
*Pravidelná výuka přednáška, seminář:
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Metody hodnocení
* Letní semestr

Písemná zkouška.
Ústní zkouška.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D66224