D60531l Umění eseje

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
Vyučující
prof. Pavel Švanda (přednášející)
Garance
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D60531z Umění eseje
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Na základě seznámení s osobností a dílem M. de Montaigne jsou studenti uvedení do postupného pochopení esejistického uchopení a zhodnocení subjektivního prožitku objektivní skutečnosti. Nevyhnutelná oscilace mezi snahou o co nepřesnější uchopení skutečnosti a co nejpozornějším vnímání vlastních osobních reakcí vede k rozvoji osobních tvůrčích schopností .
    Předmětem zájmu je všestranná kultivace vnímání reality prostřednictvím esejistického písemného projevu, který spojuje nejosobnější postoje s respektem k objektivní realitě, pokud je nám dostupná prostřednictvím osobní zkušenosti. Základní studijní materiál tvoří významná esejistická díla minulosti i současnosti, jejichž výběr může být obměňován vzhledem k aktuální kulturní situaci a vzhledem k vývoji aktivit posluchačů v semináři.
Literatura
  • Arendtová H. Krize kultury, MF, Praha 1994. info
  • Arendtová H. Filosofie a politika, Česká mysl, Jednota filosofická, Praha 1993. info
  • Auerbach E. Mimesis, MF, Praha 1968. info
  • Bienkowská E. Umění eseje, Akord roč.XVII. č 6, Brno, Petrov 1991. info
  • Bolest a naděje, Vyšehrad, Praha 1998. info
  • Heidegger M. Básnicky bydlí člověk, OIKOYMENEH, Praha 1993. info
  • Hen J. Já, Michel de Montaigne, Odeon, Praha 1990. info
  • Montaigne M. Eseje, Odeon Praha1996. info
  • Musil R. Eseje, Dauphin, Praha 1998. info
  • Švanda P. Esej o eseji, Divadelní studie 3, JAMU, Brno 1993. info
  • Taylor Cat. et kol. Thinking It Trough - A Practical Guide to Academic Essay Writing, Trent University, Ontario 1987. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/eseje

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/eseje

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60531l