DIFA:D60390C Project III - Course Information
D60390C Project III
Theatre FacultySummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Václav Cejpek (lecturer)
- Guaranteed by
- Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Václav Cejpek Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Hlavním projektem 1. ročníku je vytvoření monodramatické scénické výpovědi na autentická autobiografická témata, při němž každý student(-ka) dramaturgie a režie je autorem, režisérem i interpretem. Projekt I - monodrama v zimním semestru 2. ročníku navazuje bezprostředně na projekt předchozí. Dále je v něm rozvíjena schopnost výpovědi osobního tématu - zde však již jde o projekci osobního tématu do obecnější roviny. Studenti dramaturgie a režie společně se studenty herectví 3. ročníku v první fázi hledají společné téma, literární materiál skrze nějž lze toto téma vyjádřit, tvoří scénář monodramatu a inscenační koncepci. Celý proces tvorby by měl probíhat za maximální spolupráce všech zúčastněných za tutorského dohledu pedagogů dramaturgie, režie i herectví. Pedagogické vedení by nemělo mentorsky zasahovat do procesu tvorby, při němž jde o osvojování si schopnosti autorského vyjádření nalezeného tématu, o schopnost vedení herce a u studentů herectví především o rozvíjení schopnosti vědomé tvorby role jako ucelené kompozice (tzv. sklenutí role).
- Syllabus (in Czech)
- Projekt III - Salon původní tvorby navazuje na Projekt II a má dále rozvíjet schopnost studentů organizovat textový či myšlenkový potenciál tak, aby byl připraven ke scénické realizaci a na této realizaci se podílet. Zatímco Projekt II má komorní ráz (většinou jde o monodrama), je ráz Salonu původní tvorby naopak velmi extrovertní a různorodý. Je již mnohem náročnjší na schopnost myslet strukturovaněji, uvědomovat si souvislosti atd.
Výstupem Projektu III je dvoudenní cyklus představení, scénických čtení, performancí atp., který je sestaven z prací studentů Divadelní fakulty. Projekt zahrnuje pro studenty dramaturgie dramaturgickou přípravu, shromažďování textů, jejich analýzu, hodnocení, výběr, úpravu, dramaturgicko-režijní přípravu a sestavení konečného programu. V rámci výuky jsou kombinovány různé metodologické přístupy. Studenti pracují jednak individuálně, jednak se učí týmové práci (sestavení velkého programového celku).
Projekt III. je povinný pro studenty 2. ročníku; pro ostatní studenty může být projektem v rámci osobní specializace.
- Projekt III - Salon původní tvorby navazuje na Projekt II a má dále rozvíjet schopnost studentů organizovat textový či myšlenkový potenciál tak, aby byl připraven ke scénické realizaci a na této realizaci se podílet. Zatímco Projekt II má komorní ráz (většinou jde o monodrama), je ráz Salonu původní tvorby naopak velmi extrovertní a různorodý. Je již mnohem náročnjší na schopnost myslet strukturovaněji, uvědomovat si souvislosti atd.
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 8(cvičení-zkoušky s herci)
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Salon se realizuje většinou v měsících únor nebo březen; dramaturgické přípravy začínají v průběhu října. Jde tedy celkem o 4 - 5 měsíců práce, jejíž intenzita není pravidelně rozvrstvená do celé doby. - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet je udělován po realizaci Salonu na základě souvislé dramaturgické práce na tomto projektu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 5 z 5.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D60390C