DIFA:D60292l Marketing I,II - Informace o předmětu
D60292l Marketing I,II
Divadelní fakultaléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- D60292z Marketing I,II
Úspěšné absolvování I. ročníku bakalářského stupně studia oboru Divadelní manažerství. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- - Seznámit studenty se základy marketingu a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny.
- Uvést studenty do problematiky marketingového prostředí, chování kupujících, trhu a cíleného marketingu, marketingového mixu a marketingové komunikace.
- Podrobně probrat jednotlivé typy nástrojů marketingové komunikace včetně aktuálních trendů v oblasti.
- Seznámit studenty s problematikou marketingového informačního systému a dotknout se témat, která budou hlouběji probrána v předmětu Základy marketingového výzkumu.
- Osnova
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Úvod do marketingu.
- Marketingové prostředí.
- Chování kupujících.
- Trh a cílený marketing.
- Produkt.
- Budování značky.
- Cena.
- Distribuce.
- Úvod do marketingových komunikací, komunikační mix a komunikační kampaň.
- Reklama.
- Public relations.
- Média a mediální trh ČR.
- Podpora prodeje.
- Osobní prodej.
- Přímý marketing.
- Internetový marketing.
- Virální marketing.
- Sociálně odpovědný marketing.
- Marketingový informační systém.
- Dvousemestrální předmět zaměřený na základy marketingu a marketingových komunikací, v rámci něhož se studenti seznámí jak s nezbytnou teorií a terminologií oboru, tak s řadou užitečných informací a zkušeností z marketingové praxe. Nabyté znalosti a dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné zvládnutí navazujícího předmětu vyučovaného ve třetím ročníku bakalářského studia Základy marketingového výzkumu a rovněž pro kvalitní zpracování a realizaci bakalářského absolventského projektu.
- Literatura
- Marketing obecně. info
- Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1359-5. info
- Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0921-X. info
- Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0513-3. info
- Jakubíková, D.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2690-8. info
- Specifická témata z marketingu. info
- Knight, P.: Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1999-3. info
- Chlebovský, V.: CRM Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN: 80-251-0798-1. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Image a firemní identina. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2790-5 . info
- Keller, K. L.: Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1481-3. info
- Taylor, D.: Brand management. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-1818-4. info
- Vaštíková, M.: Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2721-9. info
- Blažková, M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-1535-3. info
- Šindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0646-6. info
- Reklama, Public relations, Direkt marketing ad... info
- Toscani, O.: Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN: 80-85871-82-3. info
- Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama - Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2001-2. info
- Vysekalová, J.: Psychologie reklamy. Praha: Grada. ISBN: 978-80247-2196-5. info
- Křížek, Z., Crha, I.: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-2452-2. info
- Nash, E.: Direkt marketing. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-838-4. info
- Svoboda, V.: Public relations - moderně a účinně. Praha: Grada Publishing. ISBN: 80-247-0564-8. info
- Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. ISBN 80-7226-823-6. info
- Levinson, J. C.: Guerilla Marketing. Brno: Computer Press. ISBN: 978-80-251-2472-7. info
- Godin, S.: Buzz marketing - Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha: Management Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Earls, M.: 7 principů masového marketingu - Jak dostat dav na svoji stranu. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7261-153-4. info
- Internetové odkazy. info
- www.marketingovenoviny.cz. info
- www.intuitivnimarketing.cz. info
- www.m-journal.cz. info
- www.mam.ihned.cz. info
- Výukové metody
- Přednášky a samostudium dle doporučených pramenů.
Zpracování seminární práce (zimní semestr) a marketingového plánu fiktivního projektu (letní semestr).
Pravidelná výuka:
- Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
- Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3 - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno:
- 80% účastí v hodinách,
- zpracováním průběžných seminárních úkolů,
- zpracováním seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu,
- úspěšným absolvováním písemného testu.
Celkové hodnocení dle ECTS stupnice bude vypočteno dle níže uvedeného vzorce, jehož základ tvoří:
- hodnocení průběžných seminárních úkolů (H1)
- hodnocení testu (H2)
- hodnocení seminární práce/marketingového plánu fiktivního projektu (H3)
[(H1 x k1) + (H2 x k2) + (H3 x k3)] / 6
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D60292l