DIFA:D60221V Master´s Dissertation - Course Information
D60221V Master´s Dissertation
Theatre FacultySummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/0. 0 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Ing. Ivana Oulehlová (lecturer)
Michal Vala (lecturer) - Guaranteed by
- Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Navštěvovat hodiny herecké výchovy svého ateliéru.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Theatre Directing (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Management focusing on Production (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre and Education (programme DIFA, N-DRAUM) (2)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, N-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Dance Pedagogy (programme DIFA, M-TANUM)
- Course objectives (in Czech)
- Studenta si vytváří nové umělecké prostředky, včetně herecké improvizace a autentického projevu.
- Syllabus (in Czech)
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
Tento předmět připravuje herce k jinému vnímání tvůrčího prostoru, času a samotného procesu vytvoření role. Rovněž studenty seznamuje s filmovou, případně, televizní technikou.
Pedagogický tým se skládá z pedagoga herectví, kameramana, výtvarníka (jímž může být jak pedagog, tak i student). Celý tým pracuje na proměně jakéhokoliv prostoru do prostoru filmového a tímto nabízí jiné spektrum možností pro hereckou inspiraci a práci.
Při filmování začíná student chápat rozdíl mezi procesem zkoušení v divadle a zkoušením před kamerou, zároveň vnímá rozdíl v přípravě na roli a ve výběru výrazových prostředků.
- Samostatný předmět Herectví před kamerou byl založen v našem atelieru jako projekt spolupráce našeho atelieru s ročníkem A.Batalova z VGIKu (Vysoká škola filmového herectví v Moskvě), jehož výsledkem bylo natáčení našeho absolventského představení "Hra na Leara" studenty VGIKu pod pedagogickým vedením obou škol. V průběhu této spolupráce se ukázalo, jak je důležitá praktická příprava herce k filmování, v níž jde o jiný přístup herce v prožívání různých situací, jiný přístup k pravdivosti a spontánnosti hereckých reakcí, vnímání celé role, detailů, mizanscény, výrazových prostředků, rytmu, energie emočního prožitku, atd.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Cvičení. Projekt.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka. Prokazatelné výsledky v požadovaných oblastech práce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 0 z 0.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D60221V