D50252Bl Herecká tvorba

Divadelní fakulta
léto 2014
Rozsah
0/9. 6 kr. 6 z 12. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Sylva Talpová (přednášející)
Garance
Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér muzikálového herectví Sylvy Talpové – Ateliér muzikálového herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
D50252Bz Herecká tvorba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Osnova
  • Herecko-vokální improvizace zahrnuje moderní metody výuky hereckého řemesla a systematicky je během studia v cílené metodice vzájemně prolíná a rozvíjí. Jde o komplex praktických cvičení směřujících ke koordinaci všech složek projevu v oblasti syntetického žánru, protínající se v jednom okamžiku, jako předpoklad k dalšímu rozvoji a přitom vycházející z dispozic a možností talentu jednotlivce. Zahrnuje dechová a rytmická cvičení, asociační cvičení, koordinační cvičení, pohybovou, hereckou, kontaktní i vokální improvizaci, imaginaci a představivost, práci s energií, prostorová cvičení, rozvoj fantazie a její použití, techniku mluveného slova, práci s textem a to nejen dramatickým, ale i vlastní tvorbu textovou. Dále verbální i nonverbální komunikaci, hledání a zpracování vlastních témat, klasická muzikálová díla včetně všech ostatních žánrů hudebního divadla. Pěstování výtvarného cítění v souvislosti s architekturou dramatického díla a inspiraci prostorem, analýzu lidského charakteru, propojování mluveného slova se zpěvem a pohybem, choreografií, ansámblovým zpěvem, práci s vlastními tématy, písemnou i akční reflexi na svůj vlastní tvůrčí proces během studia, hledání nových netradičních forem i zpracování klasických témat v různých tvůrčích rovinách, práci s hlasem jako neomezeným hudebním nástrojem, cvičení směřující k prohlubování psychofyzického jednání na jevišti, posilující existenci roviny podvědomí a zkoumání lidské psychiky, uvědomění si lásky k profesi jako základnímu kódu. Pěstování schopnosti filosofického pohledu při práci na postavách, při zachování možnosti jevištní improvizace a tématu. Hledání identity, vlastních kořenů a kultur a jejich využití v herecké praxi.
Literatura
  • Autoři: K. S. Stanislavskij A. Efros, A.Artaud, P.Brook, R. Lukavský, M.Čechov, J.Grotowski, Barba-Savarese-Divadelní antropologie, S. Grof, J.Vostrý, I.Osolsobě, P.Hoggard, J.Suchý, J.Werich, duchovní literatura, K.Čapek, J.Skácel, F.Halas, J.Karlík, L.Pistorius,O.Scheinpflugová, M.Macháček, H.Makovičková-J.Hůrková, O.G.Brockett- Dějiny divadla, M.Lukeš, P.Pavis-Divadelní slovník, Z.Digrin,A.Boggart-Úhly pohledu, M.Lukeš,. info
Výukové metody
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 12
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Metody hodnocení
* Zimní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu

* Letní semestr
Klasifikovaný zápočet na základě docházky
Klasifikovaný zápočet na základě klauzury
Klasifikovaný zápočet na základě písemné práce/referátu

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2014/D50252Bl