DIFA:D40509 "Book" Project - Course Information
D40509 "Book" Project
Theatre FacultySummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (lecturer)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer) - Guaranteed by
- Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Základní poznatky z předmětů souvisejících s projektem.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti získají informace a znalosti vedoucí k výtvarné a dramatické realizaci individuálního projektu "Kniha jako divadlo". Autorsky vytvořený knižní objekt se stává scénografickým rámcem pro vlastní divadelní představení.
Studenti dokáží: - identifikovat typy a techniky ilustračního umění v dětské literatuře, - vymezit a pojmenovat prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy, - vytvořit autorský originál knihy jako scénografický objekt, - na základě Knihy jako divadlo vytvořit mobilní autorské divadelní představení, - Syllabus (in Czech)
- Projekt Kniha jako divadlo seznamuje s typy a technikami ilustračního umění v dětské literatuře,vymezuje a pojmenovává prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy,vytváří autorský originál knihy jako scénografický objekt,
na základě projektu Kniha jako divadlo vzniká mobilní autorské divadelní představení.
Příprava a realizace "Knižního představení" je individuální prací každého studenta. Vždy vychází z vybraného příběhu(pohádky) na základě osobních zkušeností(sluchové postižení).
Úkolem je(pod pedagogickým vedením) motivovat připraveným představením neslyšící děti ke čtení s porozuměním na základě zkušenostního a emočního prožitku. Vždy záleží na individuálních tvůrčích schopnostech a dovednostech studentů, takže vzniká vždy originální výstup.
Při přípravě pracují studenti na základě textu příběhu a hledají pak prvky, které budou pro jeho zpracování nejvhodnější(výtvarno, pohyb, jevištní kodifikace znakového jazyka, akčnost situací).
Základem je vytvoření reálného scénografického artefaktu - ilustrované knihy - která je středobodem realizace a "láká diváka do světa příběhu".
Konkrétní realizace - krátkodobé i dlouhodobé projekty:
Různé modifikace expozice knižního představení.
Vlastní práce s příběhem.
Reflexe.
- Projekt Kniha jako divadlo seznamuje s typy a technikami ilustračního umění v dětské literatuře,vymezuje a pojmenovává prvky, styly, metody a techniky vzniku autorské knihy,vytváří autorský originál knihy jako scénografický objekt,
na základě projektu Kniha jako divadlo vzniká mobilní autorské divadelní představení.
- Literature
- Valenta,M. a kol.: Rukověť dramaterapie a teatroterapie, UP Olomouc, 2006. info
- Teaching methods (in Czech)
- workshop
- práce s textem
- diskuze
- práce s plošným obrazem a výtvarnými technikami
- projektová výuka
- e-learning
- individuální konzultace
- samostudium studentů
- samostudium literatury- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě realizace "Knižního představení".
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 1 z 1.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D40509