DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 17:00–18:30 201
- Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika IV )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Osnova
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literatura
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Metody hodnocení
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:45 201
- Předpoklady
- Absolvování kurzů Pedagogika I a II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Osnova
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literatura
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Metody hodnocení
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 201
- Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Osnova
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literatura
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2015
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–11:45 201
- Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Osnova
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literatura
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2023
Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Osnova
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literatura
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Metody hodnocení
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2022
Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Osnova
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literatura
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Výukové metody
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Metody hodnocení
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2018
Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Osnova
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literatura
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
DVDZ202 Pedagogika
Divadelní fakultazima 2016
Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDL202 Pedagogika )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Osnova
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literatura
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Výukové metody
- přednáška
- Metody hodnocení
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
- Statistika zápisu (nejnovější)