DVDLX03 Rytmická a taneční cvičení
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:45 105
- Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická a taneční cvičení )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na DF JAMU - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Výstupy z učení
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Osnova
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Literatura
- doporučená literatura
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Jarmila Kroschlová Výrazový tanec 1964
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Metody hodnocení
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů Otevřená hodina
DVDLX03 Rytmická a taneční cvičení
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:00 3, Po 11:00–11:45 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická a taneční cvičení )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na DF JAMU - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Výstupy z učení
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Osnova
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Literatura
- doporučená literatura
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Jarmila Kroschlová Výrazový tanec 1964
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Metody hodnocení
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů Otevřená hodina
DVDLX03 Rytmická cvičení - step
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Kateřina Čadová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická cvičení - step )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s tanečním stylem tap dance a osvojit si jeho základní prvky
- Osnova
- Obsahem předmětu je výuka a procvičování jednotlivých základních prvků tap dance případně i krokových variací . Postupné získávání reálné představy o stepování
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- zápočet
DVDLX03 Rytmická a taneční cvičení
Divadelní fakultaléto 2023
Předmět se v období léto 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická a taneční cvičení )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na DF JAMU - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Výstupy z učení
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Osnova
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Literatura
- doporučená literatura
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Jarmila Kroschlová Výrazový tanec 1964
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Metody hodnocení
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů Otevřená hodina
DVDLX03 Rytmická a taneční cvičení
Divadelní fakultaléto 2022
Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická a taneční cvičení )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na DF JAMU - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Předmět vede studenty postupně k procítěnému a uvědomělému,kultivovanému pohybovému projevu, který jim umožňuje tvůrčím způsobem přistupovat k herecké tvorbě. výstupy z výuky tohoto prvního stupně jsou: znalost a ovládání pravidelného i nepravidelného rytmu a jeho pohybové ztvárnění. uvědomění si a schopnost použití centra těla k vytváření pohybu. uvědomění si a schopnost rozlišení pohybového impulzu a podnětu vnitřního a vnějšího. schopnost imaginace a psychosomatického projevu v pohybu schopnost propojení a uvědomění si všech hlavních i vedlejších pohybových center. schopnost použití a rozlišení vedení pohybu různými částmi těla. uvědomování si napětí a uvolnění a nejrůznějších stupňů napětí. schopnost vnímání partnera ve dvojici či skupině, schopnost podpory i vnímání překážky v pohybu.
- Výstupy z učení
- - student si uvědomuje a vnímá svoje tělo jako herecký nástroj - student dokáže použít svoje tělo v situaci - student zvládá aktivizaci pohybových center - student vnímá metrum a rytmus a rozdíly mezi těmito kategoriemi - student zvládne vytvořit rytmus prostřednictvím body percusion, tleskání, pohybu -
- Osnova
- rytmus dynamika druhy pohybu centrum těla držení těla centra pohybu prostor skupina vedení pohybu pohybové impulzy vnímání partnera vnímání ve skupině napětí a uvolnění - stupně napětí podpora - důvěra překážka v pohybu
- Literatura
- doporučená literatura
- Tanec a hudba Libuše Kurková SPN 1987
- Jarmila Kroschlová Výrazový tanec 1964
- Výukové metody
- cvičení metody vytváření dovednosti a prohlubování schopností
- Metody hodnocení
- soustavné sledování studentů závěrečný výkon - plnění zadaných úkolů Podíl na hodnocení má stejný: pravidelná účast ve výuce plnění zadaných úkolů Otevřená hodina
DVDLX03 Rytmická cvičení - step
Divadelní fakultaléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Kateřina Čadová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická cvičení - step )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s tanečním stylem tap dance a osvojit si jeho základní prvky
- Osnova
- Obsahem předmětu je výuka a procvičování jednotlivých základních prvků tap dance případně i krokových variací . Postupné získávání reálné představy o stepování
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- zápočet
DVDLX03 Rytmická cvičení - step
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Kateřina Čadová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická cvičení - step )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s tanečním stylem tap dance a osvojit si jeho základní prvky
- Osnova
- Obsahem předmětu je výuka a procvičování jednotlivých základních prvků tap dance případně i krokových variací . Postupné získávání reálné představy o stepování
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- zápočet
DVDLX03 Rytmická cvičení - step
Divadelní fakultaléto 2017
Předmět se v období léto 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Kateřina Čadová (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZX03 Rytmická cvičení - step )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s tanečním stylem tap dance a osvojit si jeho základní prvky
- Osnova
- Obsahem předmětu je výuka a procvičování jednotlivých základních prvků tap dance případně i krokových variací . Postupné získávání reálné představy o stepování
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- zápočet
- Statistika zápisu (nejnovější)