DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 202, Čt 12:00–13:30 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
Úspěšné absolvování předmětu Pohybové divadlo I a Pohybové divadlo II, předmětu Základy choreografie, Didaktika taneční a pohybové výchovy - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k používání vlastních pohybově výrazových principů plasticita a sdělnost pohybů je individuálně vlastním přístupem a profesním směřováním studenta podporována v jeho tvorbě v maximální možné míře. Uplatňuje se princip schopnosti předat vlastní záměr a pracovat odpovídajícím způsobem na možnosti realizace svého záměru a) s jednotlivcem b) se skupinou Pochopit rozdíly v přístupu k práci s dětským kolektivem a kolektivem dospělých (i co do přístupu k tanečnímu kolektivu jako spolutvůrci taneční či pohybové etudy nebo inscenace) pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že sc Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: pohybový, tvůrčí a umělecký rozvoj osobnosti studenta, osvojení dovedností žonglování, manipulace s předměty, rozvoj umění použít znakový jazyk scénicky zajímavým způsobem, předání pedagogických postupů, rozvoj pedagogických dispozic studentů
- Výstupy z učení
- Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Rozvoj pohybových, hereckých a žonglérských dovedností a jejich uplatnění v divadelní tvorbě, individuální i týmové projekty – herecké i pedagogické, herecká cvičení a seznámení s metodickými postupy dle potřeb studentů. Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -rozvoj schopností pracovat s kolektivem tanečního nebo pohybového divadla, rozlišovat postupy při tvorbě pro dětský kolektiv s odvoláním na specifika vývoje jak ve fyzické, tak psychické rovině. -schopnost rozeznat správný postup ve výuce taneční techniky nebo taneční a pohybové výchově s odvoláním na didaktiku taneční a pohybové výchovy a metodiky tanečních technik - schopnost vytvořit choreografický celek na základě vybrané taneční techniky nebo pohybové stylizace
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi metodikami a technikami tanečních a pohybových disciplín , v rovině teoretické s didaktikou taneční a pohybové výchovy, teorií tance a pohybu, základy choreografies pedagogikou a s psychologií Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Základní pojmy: pohyb, gesto, výraz, znakový jazyk, komunikace, partnerská spolupráce, žonglování, práce s předmětem, pantomima, partnerská akrobacie, tvořivost, fantazie, improvizace, existence na scéně, přítomnost, radost Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -pojmy tanec, pohyb, tvorba, vývoj, taneční technika, pohybová stylizace, improvizace, situace, choreografická tvorba, výraz tělesný i emocionální.
- Literatura
- doporučená literatura
- Barba, E. - Savarese, N. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, 2000. info
- Barba, E. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. IBSN 80-7008-109-0 (DÚ), ISBN 80-7106-369-X (NLN). info
- Čierniková, I.: Psychológia tanečného umelca, VŠMU, Bratislava 2008. info
- Mlíkovská, J.: Vybrané kapitoly z choreografie, AMU, Praha 1990. info
- Petišková, Ladislava. Čítanka světové choreografie 20. století. - Praha, Konzervatoř Duncan Centre, 2005. info
- VASQUEZ, Martin. Principy divadelní improvizace. In Principy divadelní improvizace. Brno: JAMU. 178 s. ISBN 978-80-86928-66-1. 2009. info
- Výukové metody
- - diskuzní metody - prezentace vlastní práce - písemné zpracování vlastního projektu
- Metody hodnocení
- - analýza výsledků samostatné práce studenta - analýza práce studenta v kontaktní výuce - anylýza písemné práce studenta Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 10:15–11:00 202, Po 11:00–11:45 202, Čt 10:15–11:00 202, Čt 11:00–11:45 202
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
Úspěšné absolvování předmětu Pohybové divadlo I a Pohybové divadlo II, předmětu Základy choreografie, Didaktika taneční a pohybové výchovy - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k používání vlastních pohybově výrazových principů plasticita a sdělnost pohybů je individuálně vlastním přístupem a profesním směřováním studenta podporována v jeho tvorbě v maximální možné míře. Uplatňuje se princip schopnosti předat vlastní záměr a pracovat odpovídajícím způsobem na možnosti realizace svého záměru a) s jednotlivcem b) se skupinou Pochopit rozdíly v přístupu k práci s dětským kolektivem a kolektivem dospělých (i co do přístupu k tanečnímu kolektivu jako spolutvůrci taneční či pohybové etudy nebo inscenace) pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že sc Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: pohybový, tvůrčí a umělecký rozvoj osobnosti studenta, osvojení dovedností žonglování, manipulace s předměty, rozvoj umění použít znakový jazyk scénicky zajímavým způsobem, předání pedagogických postupů, rozvoj pedagogických dispozic studentů
- Výstupy z učení
- Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Rozvoj pohybových, hereckých a žonglérských dovedností a jejich uplatnění v divadelní tvorbě, individuální i týmové projekty – herecké i pedagogické, herecká cvičení a seznámení s metodickými postupy dle potřeb studentů. Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -rozvoj schopností pracovat s kolektivem tanečního nebo pohybového divadla, rozlišovat postupy při tvorbě pro dětský kolektiv s odvoláním na specifika vývoje jak ve fyzické, tak psychické rovině. -schopnost rozeznat správný postup ve výuce taneční techniky nebo taneční a pohybové výchově s odvoláním na didaktiku taneční a pohybové výchovy a metodiky tanečních technik - schopnost vytvořit choreografický celek na základě vybrané taneční techniky nebo pohybové stylizace
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi metodikami a technikami tanečních a pohybových disciplín , v rovině teoretické s didaktikou taneční a pohybové výchovy, teorií tance a pohybu, základy choreografies pedagogikou a s psychologií Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Základní pojmy: pohyb, gesto, výraz, znakový jazyk, komunikace, partnerská spolupráce, žonglování, práce s předmětem, pantomima, partnerská akrobacie, tvořivost, fantazie, improvizace, existence na scéně, přítomnost, radost Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -pojmy tanec, pohyb, tvorba, vývoj, taneční technika, pohybová stylizace, improvizace, situace, choreografická tvorba, výraz tělesný i emocionální.
- Literatura
- doporučená literatura
- Barba, E. - Savarese, N. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, 2000. info
- Barba, E. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. IBSN 80-7008-109-0 (DÚ), ISBN 80-7106-369-X (NLN). info
- Čierniková, I.: Psychológia tanečného umelca, VŠMU, Bratislava 2008. info
- Mlíkovská, J.: Vybrané kapitoly z choreografie, AMU, Praha 1990. info
- Petišková, Ladislava. Čítanka světové choreografie 20. století. - Praha, Konzervatoř Duncan Centre, 2005. info
- VASQUEZ, Martin. Principy divadelní improvizace. In Principy divadelní improvizace. Brno: JAMU. 178 s. ISBN 978-80-86928-66-1. 2009. info
- Výukové metody
- - diskuzní metody - prezentace vlastní práce - písemné zpracování vlastního projektu
- Metody hodnocení
- - analýza výsledků samostatné práce studenta - analýza práce studenta v kontaktní výuce - anylýza písemné práce studenta Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 202, Čt 12:00–13:30 201
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika Neslyšících (program DIFA, N-DRAUM) (2)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k poznání vlastních pohybově výrazových schopností, plasticita a sdělnost pohybů je u každého posilována v maximální možné míře. Kromě rozvoje individuálních schopností se od samotného počátku studia uplatňuje tvořivá spolupráce, schopnost pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že schopnost práce se sebou samým mohou a musí umět předávat ostatním.
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi praktickými pohybovými disciplínami, v rovině teoretické s metodikou dramatické výchovy, s pedagogikou (surdopedií) a s psychologií
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 12:00–13:30 3, Čt 12:00–13:30 202
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k poznání vlastních pohybově výrazových schopností, plasticita a sdělnost pohybů je u každého posilována v maximální možné míře. Kromě rozvoje individuálních schopností se od samotného počátku studia uplatňuje tvořivá spolupráce, schopnost pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že schopnost práce se sebou samým mohou a musí umět předávat ostatním.
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi praktickými pohybovými disciplínami, v rovině teoretické s metodikou dramatické výchovy, s pedagogikou (surdopedií) a s psychologií
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k poznání vlastních pohybově výrazových schopností, plasticita a sdělnost pohybů je u každého posilována v maximální možné míře. Kromě rozvoje individuálních schopností se od samotného počátku studia uplatňuje tvořivá spolupráce, schopnost pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že schopnost práce se sebou samým mohou a musí umět předávat ostatním.
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi praktickými pohybovými disciplínami, v rovině teoretické s metodikou dramatické výchovy, s pedagogikou (surdopedií) a s psychologií
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2024
Předmět se v období léto 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
Úspěšné absolvování předmětu Pohybové divadlo I a Pohybové divadlo II, předmětu Základy choreografie, Didaktika taneční a pohybové výchovy - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k používání vlastních pohybově výrazových principů plasticita a sdělnost pohybů je individuálně vlastním přístupem a profesním směřováním studenta podporována v jeho tvorbě v maximální možné míře. Uplatňuje se princip schopnosti předat vlastní záměr a pracovat odpovídajícím způsobem na možnosti realizace svého záměru a) s jednotlivcem b) se skupinou Pochopit rozdíly v přístupu k práci s dětským kolektivem a kolektivem dospělých (i co do přístupu k tanečnímu kolektivu jako spolutvůrci taneční či pohybové etudy nebo inscenace) pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že sc Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: pohybový, tvůrčí a umělecký rozvoj osobnosti studenta, osvojení dovedností žonglování, manipulace s předměty, rozvoj umění použít znakový jazyk scénicky zajímavým způsobem, předání pedagogických postupů, rozvoj pedagogických dispozic studentů
- Výstupy z učení
- Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Rozvoj pohybových, hereckých a žonglérských dovedností a jejich uplatnění v divadelní tvorbě, individuální i týmové projekty – herecké i pedagogické, herecká cvičení a seznámení s metodickými postupy dle potřeb studentů. Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -rozvoj schopností pracovat s kolektivem tanečního nebo pohybového divadla, rozlišovat postupy při tvorbě pro dětský kolektiv s odvoláním na specifika vývoje jak ve fyzické, tak psychické rovině. -schopnost rozeznat správný postup ve výuce taneční techniky nebo taneční a pohybové výchově s odvoláním na didaktiku taneční a pohybové výchovy a metodiky tanečních technik - schopnost vytvořit choreografický celek na základě vybrané taneční techniky nebo pohybové stylizace
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi metodikami a technikami tanečních a pohybových disciplín , v rovině teoretické s didaktikou taneční a pohybové výchovy, teorií tance a pohybu, základy choreografies pedagogikou a s psychologií Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Základní pojmy: pohyb, gesto, výraz, znakový jazyk, komunikace, partnerská spolupráce, žonglování, práce s předmětem, pantomima, partnerská akrobacie, tvořivost, fantazie, improvizace, existence na scéně, přítomnost, radost Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -pojmy tanec, pohyb, tvorba, vývoj, taneční technika, pohybová stylizace, improvizace, situace, choreografická tvorba, výraz tělesný i emocionální.
- Literatura
- doporučená literatura
- Barba, E. - Savarese, N. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, 2000. info
- Barba, E. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. IBSN 80-7008-109-0 (DÚ), ISBN 80-7106-369-X (NLN). info
- Čierniková, I.: Psychológia tanečného umelca, VŠMU, Bratislava 2008. info
- Mlíkovská, J.: Vybrané kapitoly z choreografie, AMU, Praha 1990. info
- Petišková, Ladislava. Čítanka světové choreografie 20. století. - Praha, Konzervatoř Duncan Centre, 2005. info
- VASQUEZ, Martin. Principy divadelní improvizace. In Principy divadelní improvizace. Brno: JAMU. 178 s. ISBN 978-80-86928-66-1. 2009. info
- Výukové metody
- - diskuzní metody - prezentace vlastní práce - písemné zpracování vlastního projektu
- Metody hodnocení
- - analýza výsledků samostatné práce studenta - analýza práce studenta v kontaktní výuce - anylýza písemné práce studenta Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2022
Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo III )
Úspěšné absolvování předmětu Pohybové divadlo I a Pohybové divadlo II, předmětu Základy choreografie, Didaktika taneční a pohybové výchovy - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k používání vlastních pohybově výrazových principů plasticita a sdělnost pohybů je individuálně vlastním přístupem a profesním směřováním studenta podporována v jeho tvorbě v maximální možné míře. Uplatňuje se princip schopnosti předat vlastní záměr a pracovat odpovídajícím způsobem na možnosti realizace svého záměru a) s jednotlivcem b) se skupinou Pochopit rozdíly v přístupu k práci s dětským kolektivem a kolektivem dospělých (i co do přístupu k tanečnímu kolektivu jako spolutvůrci taneční či pohybové etudy nebo inscenace) pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že sc Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: pohybový, tvůrčí a umělecký rozvoj osobnosti studenta, osvojení dovedností žonglování, manipulace s předměty, rozvoj umění použít znakový jazyk scénicky zajímavým způsobem, předání pedagogických postupů, rozvoj pedagogických dispozic studentů
- Výstupy z učení
- Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Rozvoj pohybových, hereckých a žonglérských dovedností a jejich uplatnění v divadelní tvorbě, individuální i týmové projekty – herecké i pedagogické, herecká cvičení a seznámení s metodickými postupy dle potřeb studentů. Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -rozvoj schopností pracovat s kolektivem tanečního nebo pohybového divadla, rozlišovat postupy při tvorbě pro dětský kolektiv s odvoláním na specifika vývoje jak ve fyzické, tak psychické rovině. -schopnost rozeznat správný postup ve výuce taneční techniky nebo taneční a pohybové výchově s odvoláním na didaktiku taneční a pohybové výchovy a metodiky tanečních technik - schopnost vytvořit choreografický celek na základě vybrané taneční techniky nebo pohybové stylizace
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi metodikami a technikami tanečních a pohybových disciplín , v rovině teoretické s didaktikou taneční a pohybové výchovy, teorií tance a pohybu, základy choreografies pedagogikou a s psychologií Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: Základní pojmy: pohyb, gesto, výraz, znakový jazyk, komunikace, partnerská spolupráce, žonglování, práce s předmětem, pantomima, partnerská akrobacie, tvořivost, fantazie, improvizace, existence na scéně, přítomnost, radost Specializace Taneční a pohybové divadlo a výchova: -pojmy tanec, pohyb, tvorba, vývoj, taneční technika, pohybová stylizace, improvizace, situace, choreografická tvorba, výraz tělesný i emocionální.
- Literatura
- doporučená literatura
- Barba, E. - Savarese, N. Slovník divadelní antropologie: O skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, 2000. info
- Barba, E. Slovník divadelní antropologie: o skrytém umění herců. Praha: Divadelní ústav, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. IBSN 80-7008-109-0 (DÚ), ISBN 80-7106-369-X (NLN). info
- Čierniková, I.: Psychológia tanečného umelca, VŠMU, Bratislava 2008. info
- Mlíkovská, J.: Vybrané kapitoly z choreografie, AMU, Praha 1990. info
- Petišková, Ladislava. Čítanka světové choreografie 20. století. - Praha, Konzervatoř Duncan Centre, 2005. info
- VASQUEZ, Martin. Principy divadelní improvizace. In Principy divadelní improvizace. Brno: JAMU. 178 s. ISBN 978-80-86928-66-1. 2009. info
- Výukové metody
- - diskuzní metody - prezentace vlastní práce - písemné zpracování vlastního projektu
- Metody hodnocení
- - analýza výsledků samostatné práce studenta - analýza práce studenta v kontaktní výuce - anylýza písemné práce studenta Specializace Divadlo a výchova pro Neslyšící: klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/1. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k poznání vlastních pohybově výrazových schopností, plasticita a sdělnost pohybů je u každého posilována v maximální možné míře. Kromě rozvoje individuálních schopností se od samotného počátku studia uplatňuje tvořivá spolupráce, schopnost pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že schopnost práce se sebou samým mohou a musí umět předávat ostatním.
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi praktickými pohybovými disciplínami, v rovině teoretické s metodikou dramatické výchovy, s pedagogikou (surdopedií) a s psychologií
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
DVDL308 Pohybové divadlo
Divadelní fakultaléto 2016
Předmět se v období léto 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/1. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ308 Pohybové divadlo )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou vedeni k poznání vlastních pohybově výrazových schopností, plasticita a sdělnost pohybů je u každého posilována v maximální možné míře. Kromě rozvoje individuálních schopností se od samotného počátku studia uplatňuje tvořivá spolupráce, schopnost pracovat s partnery ve dvojici a hlavně v celém realizačním týmu. studenti jsou vedeni k tomu, že schopnost práce se sebou samým mohou a musí umět předávat ostatním.
- Osnova
- Syntéza pohybových disciplín, která je umocněna hereckým výrazem. předmět souvisí se všemi praktickými pohybovými disciplínami, v rovině teoretické s metodikou dramatické výchovy, s pedagogikou (surdopedií) a s psychologií
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- klasifikovaný zápočet
- Statistika zápisu (nejnovější)