DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–13:30 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností. Rozvíjení pohybových schopností. Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích, např. kotoul vpřed, kotoul vzad, stoj na rukou, stoj na hlavě, salto, atd. Cílem je připravit a vybavit studenty pohybovými dovednostmi, zvýšení koordinace těla i při provádění náročných cviků. Seznámit studenty se zásadami poskytování záchrany a dopomoci při provádění jednotlivých cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - koordinovaně provádět jednotlivé akrobatické cviky a sestavy cviků - poskytnout základní dopomoc a záchranu při provádění vybraných akrobatických cviků
- Osnova
- 1. Základy poskytování záchrany a dopomoci při provádění cviků 2. Kotoul vpřed a jeho modifikace 3. Kotoul vzad a další jeho modifikace 4. Kotoul letmo 5. Přemet stranou a jeho modifikace 6. Stoj na hlavě a na rukou, atd. 7. Salto 8. Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Literatura
- doporučená literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností
- Navazující předměty
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–9:15 3, Po 9:15–10:00 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností. Rozvíjení pohybových schopností. Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích, např. kotoul vpřed, kotoul vzad, stoj na rukou, stoj na hlavě, salto, atd. Cílem je připravit a vybavit studenty pohybovými dovednostmi, zvýšení koordinace těla i při provádění náročných cviků. Seznámit studenty se zásadami poskytování záchrany a dopomoci při provádění jednotlivých cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - koordinovaně provádět jednotlivé akrobatické cviky a sestavy cviků - poskytnout základní dopomoc a záchranu při provádění vybraných akrobatických cviků
- Osnova
- 1. Základy poskytování záchrany a dopomoci při provádění cviků 2. Kotoul vpřed a jeho modifikace 3. Kotoul vzad a další jeho modifikace 4. Kotoul letmo 5. Přemet stranou a jeho modifikace 6. Stoj na hlavě a na rukou, atd. 7. Salto 8. Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Literatura
- doporučená literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností
- Navazující předměty
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:00 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika Neslyšících (program DIFA, N-DRAUM) (2)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností.
Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení.
- Nácvik jednotlivých prvků:
- Kotoul vpřed a jeho modifikace
- Kotoul vzad a další jeho modifikace
- Kotoul letmo
- Přemet stranou a jeho modifikace
- Stoj na hlavě a na rukou, atd.
- Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Základní cviky ve dvojici cvičení dvojic
- Literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Navazující předmět "Akrobacie a metodika".
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 8:30–10:00 3
- Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností.
Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení.
- Nácvik jednotlivých prvků:
- Kotoul vpřed a jeho modifikace
- Kotoul vzad a další jeho modifikace
- Kotoul letmo
- Přemet stranou a jeho modifikace
- Stoj na hlavě a na rukou, atd.
- Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Základní cviky ve dvojici cvičení dvojic
- Literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Navazující předmět "Akrobacie a metodika".
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností.
Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení.
- Nácvik jednotlivých prvků:
- Kotoul vpřed a jeho modifikace
- Kotoul vzad a další jeho modifikace
- Kotoul letmo
- Přemet stranou a jeho modifikace
- Stoj na hlavě a na rukou, atd.
- Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Základní cviky ve dvojici cvičení dvojic
- Literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Navazující předmět "Akrobacie a metodika".
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2023
Předmět se v období léto 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností. Rozvíjení pohybových schopností. Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích, např. kotoul vpřed, kotoul vzad, stoj na rukou, stoj na hlavě, salto, atd. Cílem je připravit a vybavit studenty pohybovými dovednostmi, zvýšení koordinace těla i při provádění náročných cviků. Seznámit studenty se zásadami poskytování záchrany a dopomoci při provádění jednotlivých cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - koordinovaně provádět jednotlivé akrobatické cviky a sestavy cviků - poskytnout základní dopomoc a záchranu při provádění vybraných akrobatických cviků
- Osnova
- 1. Základy poskytování záchrany a dopomoci při provádění cviků 2. Kotoul vpřed a jeho modifikace 3. Kotoul vzad a další jeho modifikace 4. Kotoul letmo 5. Přemet stranou a jeho modifikace 6. Stoj na hlavě a na rukou, atd. 7. Salto 8. Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Literatura
- doporučená literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností
- Navazující předměty
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2022
Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností. Rozvíjení pohybových schopností. Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích, např. kotoul vpřed, kotoul vzad, stoj na rukou, stoj na hlavě, salto, atd. Cílem je připravit a vybavit studenty pohybovými dovednostmi, zvýšení koordinace těla i při provádění náročných cviků. Seznámit studenty se zásadami poskytování záchrany a dopomoci při provádění jednotlivých cviků.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen: - koordinovaně provádět jednotlivá cvičení - koordinovaně provádět jednotlivé akrobatické cviky a sestavy cviků - poskytnout základní dopomoc a záchranu při provádění vybraných akrobatických cviků
- Osnova
- 1. Základy poskytování záchrany a dopomoci při provádění cviků 2. Kotoul vpřed a jeho modifikace 3. Kotoul vzad a další jeho modifikace 4. Kotoul letmo 5. Přemet stranou a jeho modifikace 6. Stoj na hlavě a na rukou, atd. 7. Salto 8. Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Literatura
- doporučená literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka. * Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 Metody výuky: - metody vytváření dovedností - Praktická cvičení, nácvik, opakování - názorné ukázky
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studenta, analýza výsledků činnosti studenta při závěrečné prezentaci výkonu. Klasifikovaný zápočet na základě: - přítomnosti ve výuce - prezentace získaných dovedností
- Navazující předměty
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností.
Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení.
- Nácvik jednotlivých prvků:
- Kotoul vpřed a jeho modifikace
- Kotoul vzad a další jeho modifikace
- Kotoul letmo
- Přemet stranou a jeho modifikace
- Stoj na hlavě a na rukou, atd.
- Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Základní cviky ve dvojici cvičení dvojic
- Literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Navazující předmět "Akrobacie a metodika".
DVDL107 Akrobacie
Divadelní fakultaléto 2016
Předmět se v období léto 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- BcA. Mgr. Radka Kulichová, DiS. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DVDZ107 Akrobacie )
Student musí mít základní pohybové schopnosti a dovednosti. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojení si základních akrobatických dovedností.
Studenti si praktickými cvičeními osvojí a zdokonalují se v jednotlivých cvicích. - Osnova
- Obsahem předmětu jsou praktická akrobatická cvičení.
- Nácvik jednotlivých prvků:
- Kotoul vpřed a jeho modifikace
- Kotoul vzad a další jeho modifikace
- Kotoul letmo
- Přemet stranou a jeho modifikace
- Stoj na hlavě a na rukou, atd.
- Nácvik akrobatických sestav s využitím všech zvládnutých prvků
- Základní cviky ve dvojici cvičení dvojic
- Literatura
- Frömel, K., Kubánek, B., Šopková, J.: Programované učební postupy v akrobacii UP Olomouc 1993. info
- Nitka J.: Pohybová příprava pro sportovní gymnastiku UP Olomouc 1993. info
- Svatoň V. a kol.: Gymnastika, akrobacie a cvičení na nářadí NS Svoboda1997. info
- Šmolík P.: Akrobacie ve výuce herců JAMU 1985. info
- Šmolík P.: Základní tělesná průprava ve výuce herců JAMU 1987. info
- Výukové metody
- Pravidelná výuka se koná formou praktických cvičení.
Využívané metody - názorná ukázka, praktický nácvik, opakování.
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 0 - Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů.
Klasifikovaný zápočet na základě docházky (nutno absolvovat minimálně 75%)a splnění zápočtových požadavků, klasifikace na základě klauzury. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Navazující předmět "Akrobacie a metodika".
- Statistika zápisu (nejnovější)