DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 14:30–16:00 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámení se s podobami a společenskými funkcemi současného divadla, s formami, formáty, žánry, divadelními organizacemi a organismy, s digitálními formami činoherního herectví.
Orientace v činoherních psychomotorických disciplínách.
Rozvíjení schopností teoretické reflexe své tvůrčí praxe, tvůrčí hledání vlastního jazyka a metod pro reflexi a zpětnou vazbu. - Learning outcomes (in Czech)
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled v základních psychosomatických souvislostech herecké tvorby a v současném poznání těla-mysli které je přinosné pro funkční performativní sdílení obsahů díla.
Studující soustavně reflektují vnější i vnitřní souvislosti vlastního studia a tvorby. Reflektující vědomí je součást všech fází tvůrčiho procesu. Studující budou udržovat disciplínu a etické zásady tvůrce a studujícího akademie při vědomé práci na tvůrčích projektech a rozvíjení dovedností pro uplatnění absolventa v oborech: herecké angažmá v divadelních souborech, herecké výkony ve filmu a v televizi, herecký výkon v rozhlase, moderování, dabing, vedení amatérských souborů, vysokoškolský pedagog v oboru herectví. - Syllabus (in Czech)
- Vedení tvůrčího deníku
- Studující si povedou a každý týden zveřejní hereckými prostředky, zejména autorským čtením:
- - výstupy z terénního deníku, mapujícího rozvoj svých psychosomatických dovedností a kreativních schopnostní v rámci všech předmětů studia a dalších aktivit
- - zprávy o diváckém zážitku nejméně 10 uměleckých děl různých forem a žánrů 5x písemně (cca 0,5 normostrany) a dalšími zvolenými formami (digitální záznam, vyprávění, kresby a schémata, komix, etuda)
- Literatura, referát
- Studující se podrobně seznámí se zvolenou knihou či odbornou statí, která se věnuje herecké práci, pozornosti a práci s návyky, postupy vyzkouší v praxi. Formou referátu s ní seznámí členy ateliéru.
- Seznámení se s uměleckýmí a aplikovanými formami, jejichž složkou je činoherní herectví
- Studující si budou rozšiřovat přehled o uměleckých a společenských formách využívajících různé divadelní a perfrormativní prostředky a herecké aktivity (návštěva představení, digitální díla, záznamy představení, recenze).
- Studium uměleckých děl a literatury
- Studující vypracuje podrobný popis herecké práce vlastního hereckého vzoru (digitální média, divadlo), tvůrčích a osobnostních kvalit herce, Zdůvodní, proč a v čem je pro studujícího vzorem, v čem je studující ve své současné herecké situaci zrcadlem výkonu svého hereckého vzoru.
- Kolokvium: Můj klient činoherní herec, jeho tvůrčí životospráva a vize hereckého rozvoje
- Studující na závěr semestru podají o sobě zprávu ve třetí osobě prostředky dokumentárního divadla (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Josef Morávek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–15:15 203, Wed 14:30–16:00 414
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámení se s podobami a společenskými funkcemi současného divadla, s formami, formáty, žánry, divadelními organizacemi a organismy, s digitálními formami činoherního herectví.
Orientace v činoherních psychomotorických disciplínách.
Rozvíjení schopností teoretické reflexe své tvůrčí praxe, tvůrčí hledání vlastního jazyka a metod pro reflexi a zpětnou vazbu. - Learning outcomes (in Czech)
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled v základních psychosomatických souvislostech herecké tvorby a v současném poznání těla-mysli které je přinosné pro funkční performativní sdílení obsahů díla.
Studující soustavně reflektují vnější i vnitřní souvislosti vlastního studia a tvorby. Reflektující vědomí je součást všech fází tvůrčiho procesu. Studující budou udržovat disciplínu a etické zásady tvůrce a studujícího akademie při vědomé práci na tvůrčích projektech a rozvíjení dovedností pro uplatnění absolventa v oborech: herecké angažmá v divadelních souborech, herecké výkony ve filmu a v televizi, herecký výkon v rozhlase, moderování, dabing, vedení amatérských souborů, vysokoškolský pedagog v oboru herectví. - Syllabus (in Czech)
- Vedení tvůrčího deníku
- Studující si povedou a každý týden zveřejní hereckými prostředky, zejména autorským čtením:
- - výstupy z terénního deníku, mapujícího rozvoj svých psychosomatických dovedností a kreativních schopnostní v rámci všech předmětů studia a dalších aktivit
- - zprávy o diváckém zážitku nejméně 10 uměleckých děl různých forem a žánrů 5x písemně (cca 0,5 normostrany) a dalšími zvolenými formami (digitální záznam, vyprávění, kresby a schémata, komix, etuda)
- Literatura, referát
- Studující se podrobně seznámí se zvolenou knihou či odbornou statí, která se věnuje herecké práci, pozornosti a práci s návyky, postupy vyzkouší v praxi. Formou referátu s ní seznámí členy ateliéru.
- Seznámení se s uměleckýmí a aplikovanými formami, jejichž složkou je činoherní herectví
- Studující si budou rozšiřovat přehled o uměleckých a společenských formách využívajících různé divadelní a perfrormativní prostředky a herecké aktivity (návštěva představení, digitální díla, záznamy představení, recenze).
- Studium uměleckých děl a literatury
- Studující vypracuje podrobný popis herecké práce vlastního hereckého vzoru (digitální média, divadlo), tvůrčích a osobnostních kvalit herce, Zdůvodní, proč a v čem je pro studujícího vzorem, v čem je studující ve své současné herecké situaci zrcadlem výkonu svého hereckého vzoru.
- Kolokvium: Můj klient činoherní herec, jeho tvůrčí životospráva a vize hereckého rozvoje
- Studující na závěr semestru podají o sobě zprávu ve třetí osobě prostředky dokumentárního divadla (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Learning outcomes (in Czech)
- Schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně semináře v prvním semestru jsou reflexe dosavadních zkušeností studentů v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Learning outcomes (in Czech)
- Schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně semináře v prvním semestru jsou reflexe dosavadních zkušeností studentů v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–12:45 203, Wed 12:45–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Learning outcomes (in Czech)
- Schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně semináře v prvním semestru jsou reflexe dosavadních zkušeností studentů v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Ladislav Odrazil (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 18:00–19:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Learning outcomes (in Czech)
- Schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny.
- Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně semináře v prvním semestru jsou reflexe dosavadních zkušeností studentů v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught each semester.
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2017
The course is not taught in Winter 2017
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2016
The course is not taught in Winter 2016
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAZ110 Theatre - seminar
Theatre FacultyWinter 2015
The course is not taught in Winter 2015
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAL110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ111 Entrance Course.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe svého oboru.
V 1. semestru je cílem schopnost dokázat používat při analýze vybraných divadelních představení pojmy a úhly pohledu, které jim byly v rámci semináře představeny. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- V prvním semestru jsou tématem semináře reflexe jejich dosavadních zkušeností v rolích diváků. Pro základní orientaci na „mapě divadelních teorií“ pořádáme témata jednotlivých lekcí ve dvou liniích: v jedné jsou představovány vždy dva vzájemně se polarizující úhly pohledu na určitý divadelní fenomén; ve druhé exkurzy věnované vybraným pojmům zachycujícím ústřední problémy vybraných divadelních estetik. Přednášená témata jsou vždy objasněna v rovině ideové, zasazena do historického kontextu a demonstrována na aktuálních brněnských inscenacích.
- Pořadí a témata hodin se mohou měnit například na základě aktuálního brněnského divadelního dění. Stabilními tématy bývají:
- První linie:
- - Způsoby ručení: autorské vs. interpretační.
- - Způsoby zpracování fabule: dramatické vs. epické.
- - Způsoby inscenování: iluzivní vs. anti-iluzivní. Druhá linie:
- - Funkce v interpretačním divadle: autor, režisér, dramaturg, herec.
- - Základní jednotky dramatu: situace, jednání, konflikt.
- Kromě toho doprovází seminář tři písemné úkoly, které studenti na seminářích prezentují formou referátů: prvním je strukturovaná reflexe (2-3 strany) vybrané herecké monografie (nabídka viz doporučená literatura k Vstupnímu kurzu); druhým pět krátkých analýz (po zhruba 1/2 straně) zhlédnutých brněnských divadelních představení a třetím dvoustránková reflexe 1.semestru studia.
- Literature
- required literature
- Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)