DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2021
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tereza Lexová (lecturer)
Mgr. Václav Veselý (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Niky Brettschneiderové - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Timetable
Mon 9:15–10:00 203, Tue 16:00–16:45 203, Tue 16:45–17:30 203, Wed 13:00–13:45 203, Wed 14:30–15:15 203, Wed 16:00–16:45 203, Thu 9:15–10:00 203, Fri 8:30–9:15 203, Fri 9:15–10:00 203, Fri 10:00–10:45 203, Fri 10:45–11:30 203, Fri 13:45–14:30 203
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2020
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Timetable
Wed 8:30–9:15 203, Wed 9:15–10:00 203, Fri 14:30–15:15 6, Fri 15:15–16:00 6, Fri 16:15–17:00 6, Fri 17:00–17:45 6, Fri 18:00–18:45 6, Fri 18:45–19:30 6
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2019
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Timetable
Fri 14:30–16:00 203
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2018
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Timetable
Mon 14:30–17:45 203
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2014
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL102 )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DHAZ102 Acting - Text Interpretation I

Faculty of Theatre
Winter 2015

The course is not taught in Winter 2015

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (alternate examiner)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Supplier department: Ateliér činoherního herectví Lukáše Riegra - Ateliér činoherního herectví - Děkanát - Faculty of Theatre - Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)