DHAZ101 Acting

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/18/6. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–17:45 203, Wed 16:15–17:45 203, Thu 14:30–17:45 203, Fri 12:00–16:00 203
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
  • Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
  • Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014.

DHAZ101 Acting

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
  • Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
  • Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2018.

DHAZ101 Acting

Theatre Faculty
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
  • Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
  • Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018.

DHAZ101 Acting

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
  • Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
  • Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018.

DHAZ101 Acting

Theatre Faculty
Winter 2015

The course is not taught in Winter 2015

Extent and Intensity
0/20/5. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAL101 Acting )
Absolvování předmětu DHAZ111 Entrance Course.
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe vlastního jevištního potenciálu.
Pracovní disciplína.
Schopnost kolektivní spolupráce.
Objevování a rozvíjení dovedností umožňujících přirozenou jevištní existenci a relativizaci dosavadních výrazových prostředků. (Jsou jimi například: psychosomatické uvolnění, jevištní pozornost, představivost, tvorba daných okolností, budování jevištního cíle, zvyšování aktivity jednání apod.)
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • V prvním semestru se věnujeme nejprve základním hereckým cvičením, jejichž cílem je vytvořit na hodinách tvůrčí atmosféru a kolektivní souhru.
  • Zhruba v polovině semestru probíhá kontrolní hodina uzavírající práci na "cvičeních na paměť fyzického jednání", jejichž cílem je mimo jiné odvést pozornost studentů od kritického pozorování se na jevišti a zaujmout ji konkrétním jevištním cílem. Dalším významným faktorem je nutnost domácí přípravy a pečlivé práce s detailem.
  • Na konci semestru se studenti zaměřují na osvojování autentické jevištní existence v podmínkách organického mlčení - v rámci improvizovaných etud. V podmínkách "já v daných okolnostech" vytvářejí situace, které je nutí k aktivnímu jednání.
  • Tato linie je navíc prokládána sérií cvičení zaměřených na schopnost detailní analýzy vybraných profesionálních filmových hereckých výkonů - pomocí jejich přesného napodobování - ukončenou rovněž kontrolní hodinou.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář a cvičení.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po kontrolních hodinách (a případných klauzurách) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých etap, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the per-term frequency of the course: jednou za čtyři roky.
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (recent)