DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Porozumění a užívání divadelní terminologie v závislosti na kontextu a dynamické povaze frekventovaných termínů zejména ve vztahu k tvůrčím principům a složkám současného činoherního herectví:
interpretace, improvizace, reprodukční umění, složka osobnostní, autorská, herecké téma, dramatický prototext, režijní partitura, herecký part, metatext role jako dílo interpreta - herce, styl, žánr, divadelní prostor a zapojení hlediště, postava jako konstrukt vznikající v představivosti divákově. - Learning outcomes (in Czech)
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled o formách kompozice představení, vnějších a vnitřních režijních prostředcích, možnostech herecké souhry, spoluhry, o možnostech řešení mizanscény a realizaci obsahů temporytmickými kvalitami a změnou dimenzí všech složek inscenace.
Studující získají schopnost vnímat konstrukt jevištní postavy, dramatické situace, vyjadřovaný a pociťovaný status v rámci dramatické situace a jeho proměny. - Syllabus (in Czech)
- Vedení tvůrčího a projektového deníku
- Studující si povedou projektový deník o všech tvůrčích individuálních úkolech, jeho jednotlivých fázích, vhodné terminologii, kterou při práci používají a prakticky si ji osvojili.
- Pokladnice s nástroji
- Studující si povedou katalog nástrojů herce a související terminologie, které si prakticky osvojili či získali teoretickým studiem. Vytvoří si karty “moje pokladnice s nástroji”.
- Analytická reflexe odborné listeratury
- Studující zpracují teoretickou či memoárovou knihu z oblasti herectví formou analytické reflexe funkčních podnětů k herecké tvorbě a pro život tvůrce.
- Studium uměleckých a mediálních děl, literatury
- Studující reflexe ze studia (shlednutých představení, filmů, literatury, výtvarných a performativních projektů, mediálních projevů) zveřejní minimálně 1x měsíčně formou podcastu s 1 - 3 účastníky nebo osobního zvukového deníku.
- Kolokvium: herecký dopis ke svým osmdesátinám
- Zpověď studujícího o svých tvůrčích ambicích, programech a směřování, aktivně naslouchá svému osmdesátníkovi a jako osmdesátník sám sobě, pohled zpět na studijní rok a dopředu k tvůrčímu životu, kde stojím, co už tvořit umím a na čem ještě do osmdesáti zapracuji, východiska, závazky, rozhodnutí a touhy herecké (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Literature
- recommended literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- The course is taught: every week.
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Mgr. Josef Morávek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 14:30–16:00 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Porozumění a užívání divadelní terminologie v závislosti na kontextu a dynamické povaze frekventovaných termínů zejména ve vztahu k tvůrčím principům a složkám současného činoherního herectví:
interpretace, improvizace, reprodukční umění, složka osobnostní, autorská, herecké téma, dramatický prototext, režijní partitura, herecký part, metatext role jako dílo interpreta - herce, styl, žánr, divadelní prostor a zapojení hlediště, postava jako konstrukt vznikající v představivosti divákově. - Learning outcomes (in Czech)
- Studující si upevní přístup k herectví jako k tvořivé, vědomé a odpovědné společensky orientované existenci v kolektivu spolutvůrců, sdílejících tvůrčí proces s díváky.
Studující získají přehled o formách kompozice představení, vnějších a vnitřních režijních prostředcích, možnostech herecké souhry, spoluhry, o možnostech řešení mizanscény a realizaci obsahů temporytmickými kvalitami a změnou dimenzí všech složek inscenace.
Studující získají schopnost vnímat konstrukt jevištní postavy, dramatické situace, vyjadřovaný a pociťovaný status v rámci dramatické situace a jeho proměny. - Syllabus (in Czech)
- Vedení tvůrčího a projektového deníku
- Studující si povedou projektový deník o všech tvůrčích individuálních úkolech, jeho jednotlivých fázích, vhodné terminologii, kterou při práci používají a prakticky si ji osvojili.
- Pokladnice s nástroji
- Studující si povedou katalog nástrojů herce a související terminologie, které si prakticky osvojili či získali teoretickým studiem. Vytvoří si karty “moje pokladnice s nástroji”.
- Analytická reflexe odborné listeratury
- Studující zpracují teoretickou či memoárovou knihu z oblasti herectví formou analytické reflexe funkčních podnětů k herecké tvorbě a pro život tvůrce.
- Studium uměleckých a mediálních děl, literatury
- Studující reflexe ze studia (shlednutých představení, filmů, literatury, výtvarných a performativních projektů, mediálních projevů) zveřejní minimálně 1x měsíčně formou podcastu s 1 - 3 účastníky nebo osobního zvukového deníku.
- Kolokvium: herecký dopis ke svým osmdesátinám
- Zpověď studujícího o svých tvůrčích ambicích, programech a směřování, aktivně naslouchá svému osmdesátníkovi a jako osmdesátník sám sobě, pohled zpět na studijní rok a dopředu k tvůrčímu životu, kde stojím, co už tvořit umím a na čem ještě do osmdesáti zapracuji, východiska, závazky, rozhodnutí a touhy herecké (tvůrčí licence a mystifkace jsou povoleny).
- Literature
- recommended literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát, projekce, kolokvium, individuální konzultace.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet udělovaný pedagogem. Klasifikovaný zápočet vychází z parametrů: docházka, monitoring osobních projektů, přednesený referát, zprávy o diváckém zážitku, orientace v současné divadelní tvorbě, příspěvek na kolokviu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Learning outcomes (in Czech)
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- recommended literature
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Learning outcomes (in Czech)
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- recommended literature
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–12:45 203, Wed 12:45–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Learning outcomes (in Czech)
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- recommended literature
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Ladislav Odrazil (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 18:00–19:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Seznámení s vybranými hereckými pedagogickými systémy a budování schopnosti teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Learning outcomes (in Czech)
- Rozvinutější schopnosti teoretické reflexe oboru.
Znalost vybraných hereckých pedagogických systémů a schopnost teoretické reflexe své praktické herecké zkušenosti v jejich intencích. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Jednou z možností konkrétní náplně práce ve druhém semestru je podrobné prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- recommended literature
- Pazderková, I. Keith Johnstone - IMPRO - Improvisation and the Theatre. Seznámení a zamyšlení se nad Johnstonovými metodami herecké improvizace. Brno: 2003. Diplomová práce na Divadelní fakultě Janáčkovy akademie múzických umění. Vedoucí diplomové práce Doc. MgA. Nika Brettschneiderová. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Tvůrčí proces ztělesňování. info
- Stanislavskij, K. S. Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–13:30 203
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2017
The course is not taught in Summer 2017
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DHAL110 Theatre - seminar
Theatre FacultySummer 2016
The course is not taught in Summer 2016
- Extent and Intensity
- 1/0/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( DHAZ110 Theatre - seminar )
Absolvování: DHAZ110 Theatre - seminar.
Docházka do hodin: DHAZ101 Acting. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjení schopností teoretické reflexe oboru.
Podrobná znalost Systému K. S. Stanislavského. Schopnost jeho používání při sebereflexi vlastní herecké práce. - Syllabus (in Czech)
- Seminář je věnovaný různým teoretickým přístupům k herectví. Vycházíme z předpokladu, že jakákoli humanitní „teorie“ vzniká jako strukturovaná reflexe zkušenosti. Aby tedy seznamování s různými teoretickými přístupy mělo pro studenty herectví adekvátní (praktický) význam, představujeme jim je zároveň s analýzou jejich vlastních zkušeností.
- Práce ve druhém semestru spočívá v podrobném prostudování Systému K. S. Stanislavského. Kromě pokusů o písemnou analýzu několika libovolných i zadaných hereckých výkonů jsou studenti vedeni k psaným reflexím svých vlastních zkušeností z hodin herecké výuky.
- Tato cvičení provází seminář k jednotlivým kapitolám Stanislavského pedagogických románů (Moje výchova k herectví: Z deníku hereckého adepta, Tvůrčí proces ztělesňování), ze kterých si studenti připravují referáty.
- Literature
- required literature
- LUKAVSKÝ, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. info
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář, přednáška, referát.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Kolokvium. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)