DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2025
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Josef Morávek (lecturer)
Mgr. Jakub Škrdla (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Zdeněk Stejskal (seminar tutor), Mgr. Josef Morávek (deputy)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Josef Morávek Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 203, Tue 12:00–13:30 203, Wed 10:15–13:30 203, Wed 13:40–14:25 203, Wed 18:00–18:45 203, Thu 12:00–13:30 203, Fri 14:30–17:45 203
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
prof. MgA. Ivo Krobot (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 13:00–13:45 203, Mon 13:45–14:30 203, Mon 14:30–15:15 203, Mon 15:15–16:00 203, Mon 16:00–16:45 203, Mon 16:45–17:30 203, Thu 12:15–13:00 203, Thu 12:15–13:00 414, Thu 13:00–13:45 203, Thu 13:00–13:45 414, Thu 13:45–14:30 203, Thu 13:45–14:30 414
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Tereza Lexová (lecturer)
Mgr. Václav Veselý (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DHAL102/01: Wed 16:00–16:45 203, T. Lexová
DHAL102/02: Wed 18:15–19:00 203, T. Lexová
DHAL102/03: Tue 18:30–19:15 203, T. Lexová
DHAL102/04: Tue 17:45–18:30 203, T. Lexová
DHAL102/05: Tue 16:15–17:00 203, V. Veselý
DHAL102/06: Tue 17:00–17:45 203, V. Veselý
DHAL102/07: Wed 17:30–18:15 203, T. Lexová
DHAL102/08: Wed 12:00–12:45 203, V. Veselý
DHAL102/09: Wed 16:45–17:30 203, T. Lexová
DHAL102/10: Wed 12:45–13:30 203, V. Veselý
DHAL102/11: Wed 13:30–14:15 203, V. Veselý
DHAL102/12: Wed 14:15–15:00 203, V. Veselý
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–9:15 203, Wed 9:15–10:00 203, Fri 14:30–15:15 6, Fri 15:15–16:00 6, Fri 16:15–17:00 6, Fri 17:00–17:45 6, Fri 18:00–18:45 6, Fri 18:45–19:30 6
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 14:30–16:00 203
Prerequisites (in Czech)
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu je student schopen uplatnit základní dovednosti potřebné pro interpretaci uměleckého textu (dramaturgický výklad a pojetí, struktura textu a jeho členění pro potřeby interpretace, práce s proměnou atmosféry, práce s adresátem mluveného projevu atp.).
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–17:45 203
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAZ102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAZ102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAZ102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAZ102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.

DHAL102 Acting - Text Interpretation I

Theatre Faculty
Summer 2016

The course is not taught in Summer 2016

Extent and Intensity
0/1/2. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Mgr. František Derfler (lecturer)
Mgr. Eva Jelínková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAZ102 Acting - Text Interpretation I )
Navštěvování hodin Herecké výchovy.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení slovního projevu studenta s důrazem na osobitost projevu a tvorbu postavy. Ovládání práce s podtextem, emocionální energií, intenzitou a hloubkou interpretace.

Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu Herecká interpretace textu vychází z pojetí celistvosti herecké přípravy studenta a jeho práce na roli (vytvoření živé postavy). Proto vyžaduje týmovou a důslednou spolupráci s pedagogem herectví.

    Herecký slovní projev, jeho podtext, emocionální energie, intenzita a hloubka interpretace je jen částí celku hereckého projevu a nachází se v přímé závislosti na celkovém podtextu situací, okolností, cílů a poslání hereckého projevu. Proto výuka tohoto předmětu akceptuje jeho směřování k práci herce na propojení pojetí nejenom literární předlohy (atmosféry, osobitosti autora, historického kontextu atd.), ale také především umění vytvoření živé bytosti v živém jednání, ať už jde o scénu nebo rozhlasové studio.
    Impuls ke slovnímu projevu má vycházet z herecké duše, čímž vytváří jeho smyslový a emocionální podtext. Je spojený s fyzickým jednáním, činnostmi postavy a okolnostmi. Proto v prvním ročníku je tak důležité vést studenta k rozvíjení svobodného osobitého projevu.
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Cvičení. Projekt.
Assessment methods (in Czech)
Docházka. Uspokojivé výsledky v klauzurních pracích.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.